Cerita ngentot pelajar

Taman Ilmu

2024.04.06 00:41 South_Ocelot5860 Taman Ilmu

Di taman ilmu bunga bersemi,
Pendidikan sebagai benihnya.
Guru-guru sebagai tukang menyiram,
Agar anak-anak jadi cerdas.
Buku-buku menghiasi rak-rak,
Seperti warna-warni pelangi.
Setiap halaman adalah petualangan,
Mengantarkan kita ke dunia yang abadi.
Di kelas-kelas, cerita dibagi,
Ilmu bagai mata air yang tak pernah kering.
Anak-anak menggali harta karun pengetahuan,
Dengan pena dan buku sebagai pedangnya.
Gelap gulita tidak menakutkan,
Ketika hati diisi cahaya ilmu.
Pendidikan adalah pelita kehidupan,
Menuntun kita melewati kegelapan malam.
Guru, pahlawan tanpa sayap,
Membimbing langkah-langkah kecil.
Memberi inspirasi, memberi arti,
Pendidikan adalah hadiah yang abadi.
Sekolah, ladang subur pengetahuan,
Tempat tumbuh kembang cita-cita.
Mimpi diubahkan menjadi nyata,
Dengan pendidikan sebagai sahabat setia.
Jadilah pelajar yang gigih,
Terangi dunia dengan pengetahuan.
Taman ilmu terbentang luas,
Mari kita tanamkan benih kebijaksanaan.
submitted by South_Ocelot5860 to u/South_Ocelot5860 [link] [comments]


2023.10.06 08:42 todasun Typo dikit ga ngaruh (ngenyot) 😂

Typo dikit ga ngaruh (ngenyot) 😂 submitted by todasun to indonesia [link] [comments]


2023.08.12 01:57 ConfidenceCritical36 Wahai Ahli POLITIKUS. (Luahan Seorang Pelajar)

Hi. sebelum kamu baca, I'd like to admit that mmg saya salah sebab telampau harap Ahli Politik dalam hal ini and maybe juga saya salah sebab sudah tau nda berapa cukup duit untuk belajar di tempat orang but here's how my story went. Sempena musim PRN di tanah seberang, ini luahan sy sebagai seorang pelajar sabah yang menyambung pembelajaran di Selangor.
Hi, sy Sabahan yang currently sambung belajar in Selangor. Why Selangor? mudah kata sebab dapat tawaran course pengajian yang bagus. Sebelum saya datang sini, mmg banyaklah cabaran dari segi kewangan.
Masa sy dapat tawaran untuk belajar pergi Selangor. Sy dengan parents saya berusaha untuk contact 3. TIGA YANG BERHORMAT/YB/WAIBI YANG USELESS. Sy buat permohonan bantuan kewangan sebab saya perlukan laptop dan sedikit duit untuk menanggung kos2 untuk meneruskan pembelajaran di Selangor. Tiga-tiga YB ini tidak memedulikan permohonan saya.
YB 1: Tidak consider pun untuk tengok permohonan, tawaran sy pergi sambung belajar. Alasan? HANYA yang cemerlang seja yang dapat habuan atas mendapat keputusan yang cemerlang dalam SPM. YB, masalahnya disini, saya memohon bantuan kewangan untuk sambung belajar bukan meminta award/habuan atas pencapaian SPM saya. btw, yang wakil YB ni (adik kepada YB 1) yang receive permohonan saya. Tapi ya, Sesen pun tidak sy dapat. btw YB 1 ni baru2 dia tamatkan PHD di Singapura. mungkin kalau kamu on track dengan perkembangan politik sekarang, kamu tahu lah siapa.
YB 2: Yang ni berharap betul sd sia, sebab wakil YB ni sdh dapatt surat tawaran, keputusan SPM sy semua tapi satu bulan lebih sudah permohonan tu kena proses sampai sekarang habuk duit tu pun belum sy terima! Cerita punya cerita YB 2 ni di Switzerland, Wow!. This YB 2 terhutang budi dengan my family. Sebelum YB ini naik di arena politik Sabah, bapak saya yang salah satu orang2 yang menaikkan dia di arena politik Sabah sampai gaji bapa aku kena potong sebab nda datang kerja untuk menulis dokumen2 risalah2 pakai typewriter. YB, kalau kau baca post ini, ingatlah, aku wakil keluarga ku nda akan menghalalkan usaha2 orang tua ku untuk menaikkan kau sebab cara kau balas jasa orang2 yang menaikkan kau macam tontolou! Bapa aku mohon bantuan untuk sambung PHD di Universiti Malaysia Sabah pun kau sidai di rumah. Kau ingat kami ni pilak2 yang selalu mengemis tanpa tujuan yang jelas di tepi2 jalan ni ka YB? tidak apa kalau sekarang parti kamu pembangkang tapi masa itu kamu kerajaan! masih under Datuk Seri Bossku Najib Razak.
YB 3: Sejujurnya aku nda berharap dengan YB ini sebab dia terkenal dengan line "tunggu peruntukan dari YB 1/YB 2". Astaga waibi, kau masuk arena politik ni tiada duit ka? oh iya sebelum ini lebih ramai Sabahan tidak kenal kau berbanding kenal. Jadi apa2 masalah rakyat memang kena tunggu peruntukan sama YB 1/YB 2? Tapi ya pendekkan kata, ceritanya sama, surat tawaran, keputusan SPM sdh bagi tapi SATU ZARAH DUIT DARIPADA YB INI TIDAK AKU TERIMA. YB, YB ni real YB ka atau Puppet YB saja? tiada usaha ka sampai mau bergantung sama YB lain untuk membantu rakyat? lebih baik kau nda paya berpolitik YB kalau kena carry terus oleh orang lama.
All in all, apa yg saya kata mungkin kamu terima mcm aku kecam2 YB2 ni tapi tidak. Orang tua aku, kakak2 abang2 aku undi kamu untuk diri sendiri dan untuk masa depan keluarganya. Kami sekeluarga pernah percaya sama Parti kamu tapi Parti kamu khianat keluarga kami. Masa kamu memerintah duit pergi mana? adik si YB 1 pigi Dubai, UK, Paris, and Jepun. Orang2 si YB 2 rancak kasi keluar Super King, kereta2 mewah semua. Keluargaku undi kamu bukan untuk kamu selesa dengan jawatan kamu tapi keluarga ku percaya kamu untuk perubahan masa kini dan untuk kemajuan masa depan. Tapi yang dapat buah dari kejayaan kamu bukanlah kami! Malahan bila kamu yang memegang kuasa, kami yang susah, orang2 kamu yang senang! Orang2 kamu beli rumah 3 tingkat berjuta2, orang KK mungkin kenal dia baru2 ni dia keluar TV sama YB Hajiji. Sekarang aku tahu kenapa parti tiga2 YB ni kalah teruk masa PRU 15.
Aku tidak mengemis, aku tau aku patut sedar diri kalau bajet nda berapa cukup untuk teruskan belajar di luar tapi aku mau tegaskan disini, "DON'T SERVE YOUR COMMUNITY IF YOU CAN'T AFFORD TO". Akhir kata dri saya as a youth, Sabah perlukan barisan politician yang baru, party yang baru, muka2 yang baru dalam scene politik. Yg sekarang pun mcm hauk jga, last aku d kk time tengah hari panas mati karan di KK, IBU NEGERI SABAH. Pelajar2 UMS pun sekarang tgh bergelut dengan masalah air dan karan. PARTI W dan PARTI G needs to be stopped. We need a political revolution and change. come on Sabahans :). Saya juga rakyat sabah, And eligible to vote for the next PRU. tapi buat apa sy undi either of these 2 parti ni if the same outcome will happen? As a kerajaan, sepatutnya setiap YB, Setiap manusia yang berjawatan di kabinet Sabah is responsible ke atas kebajikan rakyat2 Sabah di luar atau pun di dalam regardless of whether they're from B40 atau M40. yang T20 jangan pula masuk campur. Tapi setakat ini ada juga tapi? select. Mcm kes tahun ini, paciknya YB, anak buahnya dapat awards. renung2kan lah.
Itu seja luahan sy. Terima kasih sebab sudah membaca luahan sy sejauh ini. kalau terkasar mohon maaf. siou, kotoluadan :)


submitted by ConfidenceCritical36 to Sabah [link] [comments]


http://rodzice.org/