Cerita lucah isteri rela kena rogol

Rogol Suka Sama Suka

2024.04.21 17:21 tersxin Rogol Suka Sama Suka

Inilah apa yang terjadi sekarang..Dua orang bercinta..Lelaki guna perempuan untuk seks,dah dapat,cau…Perempuan rasa digunakan report polis,lelaki kena tangkap..Ada yang berpendapat lelaki tak salah,dan ada yang berpendapat lelaki salah..Walau bagaimanapun,ini adalah satu konflik yang terjadi,jika anda mengatakan lelaki itu salah,adakah perempuan itu boleh menggunakan zina untuk mengikat menghukum lelaki tersebut dan dirinya sebagai mangsa??Jika lelaki itu tidak salah,adakah perbuatan lelaki itu yang menggunakan perempuan untuk seks itu betul..Bagi aku,kalau kau lelaki,yang ada kakak atau adik,kau akan mengatakan lelaki bertanggungjawab walau bagaimanapun..Tetapi jika kau terlibat,mungkin kau akan menuduh perempuan juga bersalah..
Sejujurnya,aku rasa perempuan tidak salah…Sebb perempuan makhluk lemah..Perempuan salah kalau goda,tpi jika berlakunya zina,maka ianya disalahkan utamanya kepada pihak lelaki kerana lelaki boleh hidup kalau campak dalam hutan..Sebab aku tau,ramai lelaki yang merosakkan perempuan tetapi menggunakan alasan suka sama suka..Ye lah,tpi dalam hubungan tu,kau lah lelaki,kau lah penggerak,kau yang menguasai dan kau yang kuat..Contohnya,bila tertangkap satu kumpulan penjenayah,yang ketua tu mungkin lagi keras hukuman,sbb dia ketua..Walaupun ahli kumpulannya turut rela,ketua tu akan dikenakan hukum lebih berat..Bila pasangan terlanjur,ianya salah lelaki,dan bagi aku tak salah kalau perempuan itu report polis,kerana dalam Islam,zina itu memang salah..Kalau dalam barat,mungkin dia tak ada istilah rogol suka sama suka,kerana bagi diorang seks itu biasa..
Apa pendapat korang??Adakah jika suka sama suka,lelaki itu memang patut dihukum atau lelaki tersebut tidak boleh dihukum??
submitted by tersxin to NegarakuMalaysia [link] [comments]


2024.02.27 17:19 TruthversusSlander apa sebenarnya berlaku? kes apa? diorang ni hanya bagi hints, bits and pieces atau pembayang jelah. guna kata lucah pulak. Tak dapat cari further information atau info lengkap. Apa? Kenapa? Bagaimana? Siapa? Bila berlaku? Who is the criminal/culprit? Who is the victim?

apa sebenarnya berlaku? kes apa? diorang ni hanya bagi hints, bits and pieces atau pembayang jelah. guna kata lucah pulak. Tak dapat cari further information atau info lengkap. Apa? Kenapa? Bagaimana? Siapa? Bila berlaku? Who is the criminal/culprit? Who is the victim? submitted by TruthversusSlander to NegarakuMalaysia [link] [comments]


2024.02.02 04:58 Left_Malay_10 Stalin spoon lore in Malaysian

Cerita sudu Stalin
Ok jadi tahun 1913 dan Stalin sangat sedih. Dia miskin dan marah kepada semua orang. Dia sangat jahat dan memutuskan untuk menyeksa kanak-kanak untuk keseronokan. Tidak sampai satu hari Stalin mendapat visi. Visi dari sudu itu. Sudu itu memberitahu Stalin "Bertemu dengan seseorang bernama Lenin yo". Stalin berkata ok dan menuju ke St.Petersburg dan bertemu Lenin. Lenin dan Stalin menjadi sahabat terbaik. Mereka memulakan revolusi beberapa tahun kemudian selepas mereka bertemu semua rakan funky mereka.
Jadi sekarang 1922. Kesatuan Soviet adalah satu perkara sekarang. Dan Lenin adalah lemah dan tua. Lenin adalah orang yang membina sudu itu pada mulanya dan memerlukan orang baharu untuk memilikinya. Dia memberikannya kepada Stalin, kerana Stalin adalah kawan baiknya, dan Trotsky adalah jalang. Trotsky tidak menyukai ini dan cuba mencuri keluli itu. Tetapi Stalin menyudu Trotsky ke Mexico. Stalin kemudian jatuh cinta dengan sudu itu.
Dalam beberapa tahun akan datang Stalin dan sudu itu menjadi pasangan #1 di Kesatuan Soviet. Stalin menganjurkan perkahwinan pada tahun 1930 dan menjemput semua orang kecuali fasis iaitu (Churchill, Hitler, Mussolini, dan Hirohito, dan beberapa orang lain). Stalin dan isteri baharunya melakukan perkara klasik yang dilakukan oleh suami isteri. Stalin memutuskan untuk menggunakan sudu besar yang lucu itu untuk membunuh 10000000000 orang Ukraine. Dan kemudian Stalin melakukan tarian kecil.
Stalin menggunakan sudu itu untuk mengindustrikan Kesatuan Soviet yang hebat tetapi apakah itu? Seseorang dari Jerman yang marah bernama Hitler mahukan sudu itu. Dia marah kerana tidak dijemput ke perkahwinan itu jadi dia memutuskan untuk bersatu dengan Mussolini dan Hirohito untuk mencuri keluli (Churchill terlalu sibuk membunuh orang India). Hitler melancarkan pencerobohan Kesatuan Soviet pada tahun 1941 tetapi dan Stalin menyedari bahawa dia mungkin bertemu jodohnya. Hanya bergurau Stalin menyudukan Hitler, menggantung Mussolini pada kipas siling, dan menyudu Manchuria. Semua orang di Kesatuan Soviet menyukai Stalin, dan selain itu, Kesatuan Soviet adalah kuasa besar dengan metrik yang hebat dalam segala-galanya.
Stalin menggunakan kuasa sudunya untuk menawan Jerman Timur, Korea Utara, dan seluruh Eropah Timur. Orang Amerika belajar tentang kuasa sudu itu dan sangat menginginkannya. Orang Amerika menyedari bahawa mereka boleh menggunakan sudu itu di Timur Tengah, orang asli, dan pada dasarnya semua orang yang bukan "demokrasi" kapitalis. Mao Zedong juga memenangi perang saudara China seperti chad dan bertemu Stalin dan sudu itu.
Amerika memutuskan untuk cuba membunuh Kesatuan Soviet supaya mereka boleh mendapatkan sudu itu tetapi Stalin sebagai seorang chad berkata tidak. Amerika kemudian melancarkan Perang Dingin untuk mendapatkan sudu itu. Sementara itu Stalin meninggal dunia dengan sedih dan orang baharu mendapatkan sudu itu, dan orang itu bernama Khruschev. Khruschev berkata sudu mesti dilindungi dalam semua kos. Orang Amerika cuba menyusup revolusi di Hungary di mana Khruschev menyudu mereka. Sementara itu di Cuba Fidel Castro tertentu mendapat visi daripada sudu itu. Sudu itu berkata "Bertemu dengan ayah Che yo". Fidel berkata ya seperti chad.
Fidel memulakan revolusi. Sementara itu Mao bertanya sama ada dia dan Khruschev boleh berkongsi sudu itu. Khruschev berkata tidak seperti batang dan akhirnya Mao mengatakan bahawa Khruschev bukan komunis kerana dia tidak ingin berkongsi. Fidel berjaya dalam revolusinya dan Amerika kena KENCING. Amerika mendapat tahu bahawa Khruschev meletakkan sudu itu di Cuba dan merancang untuk menyudu Amerika. Jadi Amerika mula bersiap sedia untuk memusnahkan semua orang.
Czechoslovakia juga mendapat sudu itu. Lama-kelamaan sudu itu diturunkan dari generasi ke generasi pemimpin Soviet. Sudu itu dipandang tinggi. Tetapi kemudian perkara yang sangat tidak dijangka berlaku. Batang mutlak bernama Gorbachev yang mula berkuasa. Dia menggunakan sudu itu untuk mengelap punggunnya dan semua orang membencinya kerana itu. Sebab Gorbachev juga bodoh, Kesatuan Soviet mati dan Amerika bersorak. Mereka sedar bahawa mereka boleh mendapatkan sudu itu.
Tetapi dengan Amerika tidak mengetahui kejahatan Kim Il Sung untuk mendapatkan sudu itu. Dia menggunakannya untuk membina bom nuklear. Amerika cuba memusnahkan Korea Utara tetapi Korea Utara mengancam untuk memusnahkan mereka. Jadi Amerika menyerang Iraq, Syria, Yugoslavia, Afghanistan, Panama, Libya, dll sebagai balasan. Tidak lama kemudian sudu itu diberikan kepada pemimpin Korea Utara masa kini, Kim Jong Un. Dia menggantungnya di atas katilnya dan menyebabkan semua kanak-kanak Korea Utara kelaparan dengan sudu besar itu.
Tetapi cerita itu belum berakhir komrad. Ketika Iraq semakin hancur, Hakim muda mendapat visi dari sudu itu. Sudu itu berkata "Jadilah komunis yo". Kemudian di Yugoslavia apabila ia juga semakin musnah, Yugopnik muda mendapat visi daripada sudu itu. Sudu itu berkata "Jadilah komunis yo". Dan kemudian JT cuma bersantai di Texas dan mendapat visi daripada sudu itu. Dan sudu itu berkata "Jadilah komunis yo". Semua pemuda ini kini menjadi sahabat dan rancangan mereka adalah untuk bertemu di Korea Utara suatu hari nanti dan mencari sudu itu. Di mana Kim Jong Un, Hakim, JT, dan Yugopnik akhirnya akan membawa komunisme global.
Dan tuan-tuan, puan-puan dan bukan binari, itulah kisah mengenai sudu. Dan itu akan membawa kepada revolusi besar.
submitted by Left_Malay_10 to TheDeprogram [link] [comments]


2023.11.11 19:56 pepeepoopo A big reminder for the men

so, aku kerja kat farmasi. aku nak cerita pasal sorang perempuan aku panggil 'akak A' lah sng.
hari tu dia dtg and tanya pasal birth control pill, so aku explain lah mcm biasa yg birth control pill banyak jenis and banyak pricing dia. nak dijadikan cerita aku tanya akak A tu dia ni tengah menyusu ke tak sbb kalau menyusu dia kena mkn yg spesific untuk ibu menyusu and dia jawab ya. okay jadi aku bagi lah dia birth control tu. lps aku ajar cara mkn semua, aku pesan kat dia untuk first cycle ni kena hati2 lagi kalau nk bersama, lebih elok kalau pakai condom. lps tu akak A tu terus bagi tahu aku yg suami dia mmg tak suka pakai condom. aku pon tanya lah sebelom ni mmg tak pernah pakai apa2 protection ke? dia jawab ya. dia pon cerita yg dia ni baru lepas bersalin anak 3, and dia bagi tahu yg anak no2 dia baru umur 1 tahun lebih and anak no1 dia umur baru dkt 3 thn.
aku terkejut terus sbb kalau mcm tu dia beranak tiap2 tahun la sial. aku pon tanya lah knp si suami tak nak pakai protection. dia ckp dulu dia pernah suruh suami dia pakai tapi suami dia tak nak dgn alasan kalau pakai condom baik dia beli and main dgn sex toys dkt kedai jer. aku terus menyirap dgr alasan bodoh mcm tu. kesian do aku tengok akak tu, anak semua kecik2 lagi dgn diri dia pon tak terjaga. dia pon ckp suami dia pon tak tolong jaga anak, balik rumah tido lps tu keluar lepak ngan kwn2. aku rasa malu sebagai lelaki. dia pon bayar lps tu blah, dkt 3 bln dah aku tak nampak akak tu.
so, aku bagi conclusion lah sbb ni pon dah panjang. cerita dia panjang lagi tapi risau takde org nak baca. FOR MEN IF YOU LOVE YOUR WIFE YOU MUST PLAN WHEN TO HAVE YOUR CHILDREN, kena bincang and kena atur bila nak ada anak. walaupon dlm islam bagi tahu ank tu rezeki tapi kena ingat kebajikan anak ngan isteri pon penting jugak. ini tak buat anak ramai tapi kebajikan anak bini tak terjaga.. so please belajar buat FAMILY PLANNING... and for men PLEASE LAH tak hilang kelakian tu kalau pakai condom. sorry lah kalau berterabur sikit, sbb tengah ngantuk.. byee
submitted by pepeepoopo to Bolehland [link] [comments]


2023.08.02 11:30 DevilJhoe Mau sharing, hal yang sangat mengganjal dalam hidup gua

Gua mau cerita sedikit. gua ada temen SMA gua dulu sempet kuliah bareng juga di UI bareng gua tp dia DO kuliahnya karna sering gk masuk, sering begadang main game jd bangun kesiangan. lanjut lagi abs DO dia ikut bimbel BTA terus nyoba SBM tp kaga lulus alhasil disuruh kuliah lah di Trisakti (2017) jurusan hukum tp masuk cuman hari pertama doang habis itu yaudah lah gk ngapa ngapain sampe skrng.
Kita temen temennya (kita ber-5 1 circle) udh peduli bgt buat nawarin dia kerjaan dan bantu bantu sebisa mungkin sampe gua sendiri pun juga niat buat bantuin temen gua kalo misalkan buat ngongkosin dia nyari kerjaan ampe gua udh niat rela buat cuti kalo memang misalkan dia minta gua anterin buat interview.
jujur gua sendiri udh bingung mau ngapain lagi buat bantu temen gua. dari kita ber 5 cuman dia doang yg begitu dan kaka kakanya dan adiknya pun pada beres semua idupnya. alesannya kalo ditanya kenapa lu jd begini bilangnya kena mental, tp dibantuin kaya buat diobatin pun gk mau ama kita kita juga ampe dibilang butuhnya apa buat kita bantu dianya diem aja. semua udh pada nyoba ngomong masing masing personal nyamperin dan juga diforumin pun gk ada hasilnya.
temen gua juga ada yg nyerah dan bilang "udh lah udh capek gua mau digimanain lagi, bilangnya kena mental tp mah ujung ujungnya sebetulnya males aja dia mah" dan ada yg bilang juga "kita udh 26 bro udh musti serius dan nyelamatin hidup masing masing, kalo dianya emg gk mau ditolong ya mau gimana lagi"
gua sebagai salah 1 temennya yg paling deket dari rumahnya sebetulnya msh bgt berharap temen gua ini berubah tp gua juga udh bingung mau berbuat apa. skrng umur kita semua 26 dan udh mulai pada serius hidup masing masing juga ada yg kuliah S2 ada yg fokus kerja tp ya tetep rasanya ninggalin temen 1 circle itu berat bgt buat gua. temen gua ini skrng kesibukannya cuman ngedokem di kamar sambil main game aja terus makan tidur udh begitu aja.
Menurut teman teman disini semua gimana? apakah memang gua juga harus move on fokus ke hidup gua sendiri dan tinggal yang emg gk mau ditolong atau tetep berusaha sebisa mungkin bantu temen gua
----------Tambahan dari gua (EDITED)----------
Terimakasih guys atas comment dan masukannya, gua bacain comment comment kalian walaupun tidak semua gua baca.
ok gua mau nambahin background teman gua juga, dia itu 5 bersaudara dan dia no 4. kaka kakanya 3 org pun kuliah di UI semua dan gua tau teman gua itu bukan org yg bodoh, dia msk UI pun lewat SIMAK pakai test dulu msk bareng gua. gua bilang ekonomi keluarga dia middle up lah, bukan org kaya tp memang ada privilege dan hidupnya lumayan cukup, punya mobil dan rumah dijakarta. untuk kesehariannya pun juga bisa dibilang baik baik saja, enggak broken home kok dia dan hubungan sama kakanya pun akur akur aja. nah disini gua juga agak sedikit bingung kenapa juga ortu, kaka, dan adiknya kaya fine fine aja ngeliat dia begitu tp itu urusan lain lah gua gk mau berasumsi gimana gimana atau mungkin memang juga sudah capek atau gimana. ya begitulah kondisi teman gua skrng hanya lulusan SMA saja, disuruh kuliah juga tidak mau, ditawarin kerja dari kita kita coba buat bantu pun tidak mau.
sedikit tambahan aja, dari kita ber 4 temannya bisa dibilang gua yang kenal dia paling lama. gua 1 SMP bareng dia, SMA gua bareng juga sama dia dan sekelas 2 tahun dan dia pun duduk didepan gua sampe. Awal awal kuliah pun gua bareng sama dia masuk UI (walaupun gua beda jurusan sama dia), ospek bareng dan kita juga 1 fakultas. Disini pun juga ada penyesalan gua, diwaktu awal awal gua kuliah bareng sama dia tahun 2015-2016 jaman jaman semester 1 dan 2 gua sebetulnya ada yg jam kelasnya bareng sama dia bisa dibilang banyak yg bareng jamnya dalam seminggu. Gua main game bareng juga sama dia, kita dulu juga suka main game tp ya gua dan yg lain jam 11 atau 12 udh berenti karna besok ada kuliah pagi, mungkin dia masih lanjut (mostly) tp kita gk tau juga. disaat waktu waktu itu karena gua tau dia begitu sering gk ikut kelas karena tidur n kesiangan, kenapa gua gk nyamperin dia ke rumahnya buat geret dia ke kampus seengaknya hadir aja dikelas padahal bisa dibilang gua ada kesempatan itu dan emg bisa dan harusnya gua lakukan, gua ke rmh dia pun gk sampe 10 menit padahal setidaknya bisa bantu wakeup call msk kamar dia buat bangunin n bareng ngampus sama gua. Itu sih penyesalan gua sampe skrng kenapa gua gk lakukan itu padahal bisa buat nyelametin temen gua. Kadang pun kalo ngeliat dia gua ngerasa "Ini salah gua juga" yg membebani gua sampe skrng, ya gua tau memang kuliah itu tanggung jawab masing masing tp gua sebagai sahabat harusnya bisa berbuat diwaktu itu buat mencegah the start of his downfall dan itu bisa dibilang menghantui gua sampe skrng, yaa sudah 8 tahun dan rasa penyesalan itu masih sama sampai skrng...
submitted by DevilJhoe to indonesia [link] [comments]


2022.08.21 05:48 Objective-Island-661 bende yg akn masuk exam mgg dpn

bende yg akn masuk exam mgg dpn submitted by Objective-Island-661 to Bolehland [link] [comments]


2022.06.19 03:11 stormy001 Subjek Pendidikan Islam ada faedah atau tidak?

Pendidikan Islam (PI) adalah subjek teras dalam sistem persekolahan Malaysia. Pelajar Muslim diwajibkan belajar PI selama 11 tahun. Tujuan PI, katanya, untuk melahirkan generasi umat yang cemerlang dunia & akhirat serta baik dari segi akademik & sahsiah.
Pelajar bukan islam tidak menerima apa-apa pendidikan formal serupa selama 11 tahun seperti Pendidikan Kristian, Pendidikan Hindu atau Pendidikan Buddha. Mereka hanya mendapat pendidikan secara tidak formal melalui ajaran ibubapa dan ketika singgah ke rumah ibadat masing-masing selama 1-2 jam seminggu.
Berdasarkan faktor perbezaan formaliti dan tahun pembelajaran ini, aku sebagai pembayar cukai dan juga rakyat Malaysia berminat nak tahu sekiranya 63.5% umat Islam di negara kita (2020, Jabatan Perangkaan) lebih baik akhlak & sahsiahnya berbanding bukan islam. Ini soalan yang sah memandangkan ini berkait dengan dasar pendidikan negara. Kalau aku salah, jelaskan kenapa aku salah bukan maki saja (sebab maki itu pun menunjukkan subjek Pendidikan Islam itu tak menjadikan kau berakhlak).
  1. Penagihan Dadah
Orang islam mewakili 76.9% penagih di Malaysia (2020, AADK). Jika benar PI benar benar berfungsi, peratusan penagih Islam sepatutnya jauh lebih rendah daripada populasi umum (63.5%). 11 tahun dibasuh kepala otak dosa merosakkan diri tapi makin banyak menghisap?
  1. Perceraian
Kes cerai islam mewakili 82.7% (2020, Jabatan Perangkaan) kes cerai di Malaysia walaupun populasi Muslim 63.5%. Kita dah dibasuh dengan adab bersama pasangan dan syurga isteri dibawah tapak kaki suami. Tak cukup dengan itu ada pula kursus perkahwinan islam dimana ustaz ingatkan kalau suami nak berjimak, waima atas unta pun kena berjimak. Kenapa orang islam terlampau banyak bercerai?
  1. Pornografi
Malaysia adalah negara pertama (1st) paling banyak layari porn di Asia dan keempat (4th) di dunia (2022, Pornhub). Secara peribadi, aku tak kisah pun. Apa kau buat dengan sabun bukannya menganiaya sesiapa. Tapi nampak munafik bila kau persoal "tudung mana tudung" tapi tengok benda bukan-bukan. Lebih malang, bila Malaysia negara paling banyak pelayar pornografi kanak-kanak di Asia Tenggara (2018). Kau mungkin persoalkan yang statistik ini merujuk kepada Malaysia bukannya Muslim. Ya betul tapi dalam satu statistik lain (2014, Pornhub) warga Kuala Terengganu yang lebih 95% Muslim adalah yang paling lama menonton porn setiap hari di Malaysia (12 minit 58 saat). Tak kurang hebatnya Tanah Suci Kota Bharu (12m 27s). Sepatutnya kafir Buddha Kemboja (8m7s) dan kafir atheist Vietnam (8m24s) yang tak belajar Pendidikan Islam 11 tahun yang lagi teruk.
Ambil kira yang aku tak bagi pecahan kes rogol dan kes rasuah berdasarkan agama juga sebab status ni dah terlampau panjang.
Jadi, mana kelemahannya? Kalau silibus PI ketinggalan zaman, ubah.

Source : The Rational Rakyat
submitted by stormy001 to malaysia [link] [comments]


2022.06.04 05:10 DNZ_Advertising Cara Membaiki Perhubungan dalam 6 Langkah

Cara Membaiki Perhubungan dalam 6 Langkah
"Bolehkah hubungan ini diperbaiki?"
Pasangan yang bermasalah sering bertanya soalan ini dalam kaunseling perhubungan atau perkahwinan. Setelah kehabisan semua alatan dalam kotak peralatan mereka, rakan kongsi datang ke terapi sebagai pilihan terakhir mereka, berasa agak putus asa.
Membaiki perhubungan tidak memerlukan perubahan personaliti, tetapi ia memerlukan usaha dan tenaga untuk mengasah kemahiran komunikasi anda dan mewujudkan keintiman dan perhubungan yang lebih mendalam. Lima langkah ini akan memulakan anda dalam perjalanan untuk membaiki:
  1. Hadapi dan terima perbezaan anda.
Pernah kenal pasangan yang tidak pernah bertengkar, siapa yang dicemburui pasangan lain dalam kalangan rakan anda? Mereka nampaknya pasangan yang sempurna. Perkara seterusnya yang anda tahu, anda terkejut mendengar mereka berpisah.
Kami melihat ini sepanjang masa. Pasangan yang kelihatan paling damai mungkin tidak menangani perbezaan mereka. Mereka mungkin kelihatan baik pada luaran, tetapi di balik itu semua mereka mempunyai segunung rasa sakit, kemarahan, kebencian, kesedihan, dan ketakutan bahawa mereka tidak dapat berkongsi dalam hubungan mereka.
Mereka mungkin "penggembira" yang mengelakkan konflik pada semua kos. Atau mungkin satu orang mengawal hubungan dan yang lain tunduk. Walau apa pun, mereka tidak menghadapi dan menerima isu mereka.
Hubungan emosi yang paling mendalam dalam cinta dan keintiman ialah hubungan di mana anda dan pasangan anda benar-benar meluahkan perasaan yang paling sukar pada masa yang paling sukar; di mana anda memilih untuk tidak menyembunyikan kelemahan; dan di mana anda secara rela melibatkan satu sama lain dalam perasaan sebenar—kemarahan, ketakutan, kesakitan, dan cinta.
  1. Mengamalkan kemahiran komunikasi yang berkesan.
Luangkan masa tetap untuk berdialog tentang kebimbangan. Nyatakan pemikiran anda dari segi tingkah laku, tanpa penghakiman, serangan, atau kesalahan. Jadilah spesifik, membina dan positif.
Gunakan pernyataan "Saya" untuk menyampaikan fikiran dan perasaan anda. Miliki bahagian anda dalam masalah. Beritahu pasangan anda bagaimana tingkah lakunya mempengaruhi anda dan mengapa; cth., "Apabila anda pergi bekerja tanpa mengucapkan selamat tinggal, saya bimbang anda mungkin marah kepada saya."
Dengar cerita pasangan anda sepenuhnya. Persepsi setiap orang adalah sah, sama ada anda bersetuju atau tidak. Dengar tanpa mengganggu atau menilai. Ingin tahu tentang sudut pandangan pasangan anda; cth., "Bantu saya memahami apa yang anda maksudkan dengan ..."
Uraikan pemikiran pasangan anda. Menegaskan bahawa anda mendengarnya tidak bermakna anda bersetuju atau tidak bersetuju. Ia hanya bermaksud, "Saya faham dan percaya itulah cara anda melihatnya."
Berempati dengan perasaan pasangan anda. Perasaan tidak pernah betul atau salah; mereka hanya perasaan. Dan kesemuanya adalah tulen. Menyatakan empati mengesahkan bahawa anda mendengar perasaan pasangan anda tanpa pertimbangan; cth., "Saya faham itulah yang anda rasakan."
Ambil giliran anda. Sebaik sahaja pasangan anda rasa didengari, kongsikan cerita anda dan minta pasangan anda untuk mengesahkan dan berempati dengan fikiran dan perasaan anda. Apabila orang benar-benar berasa didengari dan disahkan, sama ada mereka bersetuju atau tidak, ia seperti sihir. Mereka secara automatik berasa lebih baik. Hanya dengan itu orang boleh menyelesaikan masalah dan mencapai kata sepakat tentang penyelesaian.
Letakkan masalah pada "papan kapur", lihat sebagai satu pasukan, dan selesaikan masalah itu. Selepas setiap pasangan mempunyai peluang untuk didengari, lebih mudah untuk bersikap rasional dan berusaha ke arah penyelesaian. Kenal pasti tindakan khusus yang boleh diambil oleh setiap orang untuk menyelesaikan bahagian masalahnya.
  1. Sayangi pasangan anda seperti dia mahu menerima cinta.
Buat senarai jawapan kepada: “Saya rasa disayangi apabila awak …” Apa-apa sahaja—berikan saya bunga, rancang percutian hujung minggu, bawa pulang gula-gula kegemaran saya, mulakan hubungan seks. Senarai pertukaran. Memberi cinta seperti pasangan anda menikmati menerimanya adalah hadiah terhebat. Menerima cinta dengan cara anda menikmatinya juga tidak buruk.
  1. Wujudkan tabiat penyayang.
Pada hari cuti, kami menyatakan cinta kami dengan hadiah dan kasih sayang. Pada hari-hari lain, kita sering lupa. Sedar melakukan perbuatan kecil kasih sayang setiap hari mewujudkan "tabiat cinta"—tingkah laku penyayang yang menjadi kebiasaan. Mempraktikkan tabiat cinta menumbuhkan hubungan dan keintiman. Ia semudah menyapa satu sama lain selepas bekerja setiap hari dengan ciuman di bibir dan pelukan panjang, menetapkan malam temu janji biasa, tidur bersama, dan merancang tarikh seks biasa. Apabila anda menunjukkan cinta anda, anda akan merasakan cinta anda.
  1. Nyatakan rasa terima kasih untuk "perkara yang sepatutnya dilakukan oleh pasangan anda."
Kebanyakan orang berterima kasih kepada pasangan mereka apabila dia melakukan sesuatu yang istimewa. Bagaimana jika anda berterima kasih kepadanya kerana memasak makanan, atau dia kerana memotong rumput? Tapi tunggu. "Mengapa saya harus berterima kasih kepada pasangan saya untuk kerja-kerja rutin?" Jawapannya: "Kerana rasanya enak." Setiap titisan cinta yang anda ungkapkan memupuk dan memberi makan kepada perhubungan.
  1. Penggunaan ubat tambah tenaga
Ubat-ubatan penggalak seperti ini mampu mengembalikan stamina & tenaga yang mencukupi ketika melakukan hubungan intim antara suami isteri. Seperti contoh, penggunaan gambir emas plus gel mampu membuatkan sang jantan kembali bertenaga dan tahan lama ketika melakukan hubungan intim. Pasti pasangannya tersenyum kepuasan.

https://preview.redd.it/m41li8tzti391.jpg?width=450&format=pjpg&auto=webp&s=7c9c8ee2f6007b74c63107ee68f49537602fe9f5
Mempraktikkan lima langkah ini akan mengembangkan cinta dan hubungan anda. Mulakan hari ini. Kongsi artikel ini dengan pasangan anda dan pastikan hubungan anda kekal seumur hidup. Ia tidak berlaku secara tidak sengaja.
submitted by DNZ_Advertising to u/DNZ_Advertising [link] [comments]


2016.11.21 04:35 jwrx Kenapa benci orang cina? - FB post by Mujahidin Zulkiffli

Saw the video of Ampangan Malay Uncle shouting at the two Chinese guys holding Bersih placards. (Video links in my comment below) His hatred wasn't for Bersih as he didn't have issues with the Malays there wearing Bersih shirts. His issue was purely racial. Hatred for Chinese. He shouted Cina Babi so many times. He told them, Cina not allowed in Ampangan. Ampangan Melayu punya. Called them DAP. Eh, Ampangan UMNO won by 89 votes only lah.. been few years the 89 people would have regretted voting UMNO already. Inilah contoh Melayu alpa or lepa. Cina tu berusaha untuk masa depan bersama. Masa depan negara, termasuklah penduduk Ampangan sekali akan dapat menikmati kebaikan apabila perubahan berjaya dikecapi.
Aku tak faham apa yang dia benci sangat dengan Cina. Bila Melayu susah tak ada duit, cari along Cina jugak. Dapat duit suka hati, lepas tu bila time nak bayar, banyak alasan. Salahkan Cina pulak sebab bunga interest tinggi. Masa kau nak berhutang kau tak fikir pasal bunga. Masa nak bayar kau bukak cerita bunga tinggi, kau salahkan Cina jugak. Masa kau terdesak kau cari dia. Lepas tu kau salahkan dia sebab menyebabkan kau miskin bayar interest. Yang kau berhutang apa pasal?
Bila kau nak pakai duit, kau jual kau pajak tanah kat Cina. Lepas tu bila kau dah tak ada tanah, kau maki Cina sebab dia ambil tanah kau. Eh yang kau pajak apa pasal? Sebab tak ada duit? Sebab kesempitan? Oh masa kau kesempitan kau cari Cina, pajak tanah. Bila kau sendiri yang bangang tak dapat tebus tanah yang kau sendiri pajak, kau salahkan Cina yang tolong kau masa kau kesempitan? Samalah bila kau pajak gadai emas pada Cina. Bila kau nak duit kau cari Cina. Bila dia lelong emas kau sebab kau tak bayar, kau maki dia cutthroat Cina Babi. Eh sekarang kau pajak di Ar-Rahnu bila dia lelong kenapa kau tak maki dia Ar-Rahnu Babi?
Masa kau miskin, kau beli barang runcit kat kedai Cina masuk buku Tiga Lima. Kau beli secara hutang. Cina tu percaya kat kau, dia bagi kau hutang. Lepas tu Cina tu jugak yang kau panggil Cina babi. Kau tu Melayu Babi yang sebenarnya.
Some Malays talk about ketirisan projek Bumiputera. Melayu dapat kontrak tapi sub-con kepada Cina. Lepas tu cakap Cina dapat kontrak Melayu. Eh, dah kau yang bagi pada Cina, kau nak bising pasal apa? Kalau Cina tak buat nanti projek kau tergendalai, kau kena saman. Tak bersyukur dia tolong kau dapat duit 'atas angin' kau maki dia, tuduh dia curi projek pulak? Apasal kau tak sub-con kat company Melayu? Ya sebab company Melayu banyak yang hampeh.. tahu nak makan duit atas angin saja, kerja tak nak buat. Outsource katanya. Cina turun Bersih kau ugut nak pancung. Eh yang kau ikut perangai zaman Jepun pancung Cina kenapa? Dulu Jepun tu jugak yang rogol nenek-nenek kau. Jepun tu jugak yang perhambakan datuk moyang kau. Lepas tu bila Cina lawan Jepun kau panggil dia komunis. Padahal dia lawan musuh kau.
Kau maki British penjajah bukan main lagi, tapi bila Cina lawan British untuk bebaskan penjajahan kau sokong British pulak?? Benci betul dengan Cina kenapa? Takut dia rampas Tanah Melayu? Sultan Melaka dulu bila takut kena serang dengan Siam, dia pergi kahwin dengan Puteri Hang Li Po. Bukan Puteri betul pun tapi sebab Siam takut dengan China, Melaka selamat. Pandai betul Sultan tu. Eh eh.. Hang Li Po tu Cina Babi kan?
Sekarang PM kau pun dah pandai.. ikut contoh Sultan Melaka. PM bila dah terdesak, orang Cina jugak yang dia pergi mintak tolong. Dapat berbillion-billion... hutang. Bila nak duit kau cari Cina. Tapi kau maki dia Cina Babi. Suruh dia balik Tongsan.
Melayu macam ni lah yang memalukan bangsa. Ini nama dia Melayu bangang. Tak kenang budi tu satu hal, yang kau benci orang yang tolong kau waktu kau susah kenapa? Dasar tak kenang dek untung. Kacang lupakan kulit.
Link to FB post and comments
submitted by jwrx to malaysia [link] [comments]


http://activeproperty.pl/