Minyak urut pelir

5 Kelebihan Bekam Angin

2024.04.16 12:06 m-ikmal 5 Kelebihan Bekam Angin

5 Kelebihan Bekam Angin

Bagaimana Bekam Angin Berfungsi

https://preview.redd.it/a5u4mvmbftuc1.png?width=1080&format=png&auto=webp&s=838ff9ebdbb9a40148a1bc4373c95f9af7e85b82
Semasa sesi bekam angin, ahli terapi akan terlebih dahulu menyapu minyak urut atau losyen pada kulit di kawasan di mana cawan akan diletakkan. Ini membantu cawan meluncur dengan mudah pada kulit dan mengelakkan sebarang ketidakselesaan.
Seterusnya, ahli terapi akan menggunakan pam angin pada cawan untuk menghasilkan kesan vakum. Cawan kemudian diletakkan pada kulit atau point tertentu, dan menghasilkan sedutan yang menarik kulit ke dalam cawan.
Cawan akan dibiarkan di tempat atau point tertentu selama beberapa minit atau digerakkan di sekeliling kulit, yang dikenali sebagai “bekam luncur”, untuk menggalakkan aliran darah dan melepaskan ketegangan pada otot. Cawan biasanya dibiarkan selama 10–15 minit, bergantung pada keperluan individu.

Kebaikan Bekam Angin

Bekam angin dipercayai mempunyai banyak faedah, antaranya:
Peredaran darah yang meningkat: Sedutan yang dihasilkan oleh cawan membantu meningkatkan aliran darah ke kawasan tersebut, yang boleh membawa lebih banyak oksigen dan nutrien ke tisu yang rosak.
Melegakan kesakitan: Bekam angin sering digunakan untuk membantu melegakan ketegangan otot dan kesakitan. Adalah dipercayai bahawa sedutan membantu merenggangkan otot yang ketat.
Detoksifikasi: Cawan mencipta kesan vakum pada kulit, yang dipercayai dapat membantu mengeluarkan toksin dan kotoran dalam badan.
Fleksibiliti yang lebih baik: Dengan meningkatkan aliran darah dan melepaskan ketegangan pada otot, bekam angin boleh membantu meningkatkan mobiliti dan fleksibiliti sendi.
Relaksasi: Ramai orang menganggap bekam angin sebagai suatu pengalaman yang menenangkan. Ia boleh membantu menggalakkan rasa tenang dan mengurangkan tahap tekanan.
Nak tau apa kelebihan berbekam yg ramai tak tau? baca artikel di bawah;

Artikel penuh;
https://medium.com/@info.alhijamah/manfaat-bekam-angin-df2aba206d9b
submitted by m-ikmal to Kesihatan4u [link] [comments]


2024.01.10 16:49 telur_penyu_778 Aku nak cari tempat urut biasa je, bukan yang ni. Agak merisaukan.

Aku nak cari tempat urut biasa je, bukan yang ni. Agak merisaukan. submitted by telur_penyu_778 to Bolehland [link] [comments]


2022.11.21 11:27 Ruphandolph Tak sangka GPU ada semurah ini. Harap ianya bukan scam.

Tak sangka GPU ada semurah ini. Harap ianya bukan scam.
Untuk legakan sakit belakang para pemain permainan.
submitted by Ruphandolph to Bolehland [link] [comments]


2022.06.20 21:25 NBS-Therapy ED Treatment Oil (Minyak Terapi zakar yang lemah)

Energy is Real!

Produk ini telah di kod kan dengan Tenaga Superb melalui Kaedah Quantum Metafizik.

ED (Erectile Dysfunction) Treatment Oil

Minyak Terapi rawatan zakar ini HANYA di NBS Therapy.
Untuk sebarang maklumbalas, sila hantarkan ke e-mail kami, nurulbaqiyasshifa.therapy@gmail.com
Tidak ada salahnya produk ini digunakan untuk membantu diri atau orang lain yang benar-benar bermasalah dalam melayari bahtera rumahtangga. Kepada mereka yang belum bernikah, saya tidak bertanggungjawab di atas penyalahgunaan produk ini. Minyak ini tidak gatal, tidak meninggalkan kesan ruam, tidak melelaskan kulit anda. Ini adalah produk selamat, HALAL dan tiada campuran sumber haiwan. 100% dihasilkan oleh bumiputera.
Khasiat Minyak Ini:
Melambatkan proses ejakulasi (pancut awal), Memberi stamina pada tubuh badan, Isteri merasai nikmat luarbiasa semasa berhubungan intim, Mengeraskan alat kelamin kaum lelaki, Membangkitkan ghairah semasa berhubungan intim, Memberikan rasa puas kepada pasangan, Isteri merasai nikmat luar biasa semasa hubungan intim, Sapuan dan urutan LUARAN SAHAJA, TIDAK BOLEH DIMAKAN
Minyak ini telah di hasilkan dengan herba terpilih khusus untuk terapi saraf tunjang zakar dan saraf yang berada di sekeliling zakar. Juga untuk mengeluarkan udara yang terperangkap pada salur tunjang dengan bantuan senaman kemutan anda sendiri.
KESAN-KESAN SEMASA TERAPI:
  1. Pada 1 minit yang pertama akan ada kesan sedikit hangat dan suam-suam pada zakar. Lakukan urutan sehingga 10 ke 15 minit bertujuan KHASIAT herba minyak ED Treatment Oil ini meresap ke zakar anda.
  2. Anda tidak perlu risau apabila zakar terasa hangat, lakukan terapi urutan zakar sehingga selesai. Minyak ini tidak gatal, tidak meninggalkan kesan ruam, tidak melelaskan kulit anda.
  3. Pada minit yang ke 10, anda akan merasakan dan melihat kepala zakar anda penuh, gemok dan berwarna merah, menandakan banyak darah turun dan memenuhi setiap urat zakar anda. Lakukan terapi ini dengan betul untuk mendapatkan kesan ini. Pada waktu ini juga anda akan merasakan ngilu yang teramat sangat. Ini bertujuan khusus untuk anda menikmati hubungan bahtera dengan pasangan anda. Reminder: Lakukan senaman kemutan selama 20saat, kemudian berhenti 7saat. Pada waktu ini, urutan dilakukan bersama-sama senaman kemutan. Urutan dan kemutan mestilah dibuat serentak.
  4. Untuk mendapatkan kesan maksimum zakar yang KERAS, anda Dilarang melakukan onani ketika melakukan terapi ini.

KAEDAH PENGGUNAAN DAN TATACARA URUTAN:

  1. Goncangkan botol minyak terapi ED Treatment Oil
  2. Titiskan 15 ke 20 titis minyak Ed treatment oil dan basahkan zakar anda.
  3. Tarik nafas dalam-dalam. Kemutkan dubur, genggam pangkal batang zakar dengan tangan kanan menggunakan ibu jari dan jari telunjuk. Urut urat tunjang zakar (dari lubang dubur naik keatas).
  4. Urut lubang cincin untuk mengeluarkan angin dan pecah lemak pada kawasan pundi kencing.
  5. Urut sekitar pundi kencing. Kemudian fokuskan urutan pada no 5.
  6. Dengan menggunakan genggaman ibu jari dan jari telunjuk, lurutkan batang zakar anda, dari pangkal ke hujung zakar tapi hendaklah anda berhenti bila sampai ke takuk zakar. Dengan cara ini, anda menghantar lebih banyak darah ke dalam kepala zakar dan dikunci tangannya oleh cengkaman tangan tadi. Kemudian lepaskan. Lakukan senaman kemutan selama 20saat, kemudian berhenti 7saat. Pada waktu ini, urutan dilakukan serentak dengan senaman kemutan. Ulangi Senaman kemutan. Selangi urutan urat tunjang zakar (dari lubang dubur naik keatas). Ulang 10 ke 15 minit.
  7. Ulang rawatan terapi ini setiap hari (blh nampak kesan seawal 7 hari). Waktu terbaik adalah pada waktu pagi. Boleh juga di lakukan pada waktu malam jika tiada masa. Boleh juga dilakukan terapi ini 2 kali dalam satu hari. 1 Botol penggunaan khas untuk sebulan.

#minyakurutzakar

#minyakzakar
#minyakkeraskanzakar
https://www.facebook.com/pages/category/Health-beauty/NBS-Therapy-105510748872376/
https://sites.google.com/view/minyak-terapi-zakar-mati-pucuk
https://shopee.com.my/product/32891047/19206604112?smtt=0.32892431-1655139045.3
Untuk perkhidmatan lain, kami menjalankan therapi gangguan mistik, sihir, ghaib, saka, minyak terapi rukyah, mandian aura dan sebagainya. Sila hubungi kami di nurulbaqiyasshifa.therapy@gmail.com
submitted by NBS-Therapy to u/NBS-Therapy [link] [comments]


2022.05.18 06:57 Good_Main8208 Qurban & Aqiqah

Ibadah aqiqah merupakan satu perkara yang dilakukan oleh umat Islam apabila menerima cahaya mata. Ibadah ini sangat mulia bagi ibu bapa kerana ia juga akan melibatkan pemberian makanan kepada orang sekeliling sempena majlis ini. Umrah merupakan satu ibadah yang dikejar oleh umat Islam sekurang-kurangnya sekali seumur hidup. Bagi yang tidak mampu kerana keadaan fizikal, badal umrah adalah satu cara.

Bagi mereka yang mempunyai kereta, terdapat banyak perkara yang perlu diambil tahu seperti cara menukar tayar kereta dan cara jumper bateri kereta.
Ini kerana semakin ramai orang pada masa kini membuat duit dengan menipu pelanggan tentang masalah kereta mereka supaya mereka mengeluarkan lebih banyak wang.
Di dalam artikel ini, kami akan menerangkan kepada anda tentang bateri kereta serta beberapa kedai bateri kereta yang boleh dipercayai di Malaysia.

Sebelum melahirkan anak ibu-ibu perlu membuat senarai checklist barang bayi yang perlu ada diusia awal seperti minyak urut untuk ibu & anak, krim ruam bayi, minyak kembung perut untuk bayi, lotion untuk kulit kering bayi, minyak kelapa dara, baby herbal cream.
submitted by Good_Main8208 to u/Good_Main8208 [link] [comments]


2021.07.25 15:06 No_Cryptographer3695 Kenapa sarsi bau mcm minyak urut

Saya dah lama lah minum sarsi ni tapi kadang kadang aroma bau dia sangat familiar. Tambahan pula, saya duduk kat kawasan perkampungan dan minyak urut bukanlah perkara biasa. Boleh ke abg terangkan sama ada mmg sarsi ni mmg ade kaitan dgn perubatan, alang2 minum ni entah ade khasiat tambahan ke kan?😅😂
submitted by No_Cryptographer3695 to Ajar_Malaysia [link] [comments]


2019.07.22 19:25 marketingprofhariz Cara semulajadi hilangkan gatal kulit

Memang syok bila menggaru pada bahagian yang gatal, tetapi lepas itu kulit menjadi kemerahan, melecet dan luka. Aduhai sakitnya!
Kenapa kulit mudah gatal-gatal? Ini kerana cuaca panas bercampur peluh boleh menimbulkan ruam akibat alergi, kulit gatal-gatal dan kering. Selain itu, penggunaan sabun yang tidak sesuai juga boleh menyebabkan keradangan pada kulit, menjadikannya gatal-gatal.
Selain mengguna krim yang diberikan oleh doktor, anda juga boleh gunakan bahan-bahan berikut untuk mengurangkan rasa gatal. Cara semulajadi juga berkesan untuk hilangkan gatal kulit

9 CARA HILANGKAN GATAL BADAN DENGAN PANTAS DAN SEMULAJADI

Amalkan 9 cara hilangkan gatal dengan hanya menggunakan bahan yang boleh dijumpai di dapur anda.

1. SODA PENAIK

Jadikan pes dengan mencampurkan satu sudu air bersama tiga sudu soda penaik. Sapu pada bahagian gatal. Lakukan setiap hari hingga rasa gatal hilang.

2. OATMEAL

Masukkan sedikit air ke dalam satu cawan oatmeal. Sapu pada bahagian yang gatal dan tutup dengan kain selama setengah jam. Kemudian bilas.

3. AIS

Balut ais dan lalukan pada bahagian yang gatal. Jika tiada ais, basahkan tuala dan tekap.

4. LEMON

Basahkan bebola kapas dalam jus lemon dan sapu pada tempat gatal. Biarkan ia kering dan bilas. Lakukan dua kali sekali.

5. CUKA EPAL

Sama seperti jus lemon, guna bebola kapas dan sapu pada tempat gatal.
  1. GEL ALOE VERA
Sapu gel aloe vera pada bahagian yang gatal dan biarkan sehingga kering.

7. DAUN BASIL

Daun ini selalunya digunakan dalam masakan seperti spageti atau pizza.
Tumbuk sehingga lumat dan tekap pada tempat gatal. Lakukan sekerap mungkin.

8. DAUN THYME

Rebus satu sudu daun thyme dalam periuk. Tapis airnya kemudian basahkan kain pada air itu. Lap pada tempat yang gatal.

9. MINYAK PEPPERMINT

Tambahkan dua titis minyak ini pada minyak kelapa atau minyak zaitun dan sapu tempat yang gatal. Urut perlahan-lahan agar ia dapat menyerap ke dalam kulit.

BANYAK CARA HILANGKAN GATAL

Lain kali bila ada ruam atau gatal-gatal di badan, jangan melatah. Anda boleh guna bahan-bahan yang murah dan mudah didapati ini.
submitted by marketingprofhariz to u/marketingprofhariz [link] [comments]


2018.09.18 12:29 naufalhealthfarma Minyak Urut Pembesar Penis 085333588857 Arabian Oil

Minyak Urut Pembesar Penis 085333588857 Arabian Oil submitted by naufalhealthfarma to u/naufalhealthfarma [link] [comments]


2018.08.10 16:32 naufalhealthfarma Minyak Urut Pembesar Penis Arabian Oil

Minyak Urut Pembesar Penis Arabian Oil submitted by naufalhealthfarma to u/naufalhealthfarma [link] [comments]


http://rodzice.org/