Isteri hamil kena rogol

korang pernah dengar pasal nikah gantung ?

2024.05.20 15:26 bleh_bleh_bleh_157 korang pernah dengar pasal nikah gantung ?

So, nikah gantung ni basically lelaki dan perempuan kahwin, tapi diorang tak duduk serumah. Tanggungjawab nafkah dari suami kpd isteri dilepaskan/diringankan.
In other words, nikah gantung ni macam halal version of pakwe-makwe... mereka boleh dating, bersweet tapi takboleh have sex, dan benda ni boleh diaplikasikan bagi suami yang kurang mampu, atau suami/isteri/dua2 masih belajar
nevertheless, nikah gantung ni, setahu saya, sah di sisi undang2 Islam di Malaysia
Saya tak pernah belajar ni dari sekolah, tapi pernah dengar la kawan2 borak pasal benda ni, and diorang joke pasal nak halalkan hubungan diorang dengan awek diorang (almost all of my friends are already taken, I'm still single lol), so saya buat sedikit research pasal bab ni
Cuma satu je saya curious, oleh kerana ini adalah nikah, this means that while lelaki boleh breakup easily, perempuan tak boleh senang2 breakup macam couple yang 'haram', itu yang saya speculate. Like nikah yang proper, rasanya perempuan tu mungkin kena go through some process, whilst lelaki simply boleh kata, "saya ceraikan awak".
I could be wrong about this, but kalau suatu hubungan dijalin dengan cara Islam, putus pun sepatutnya kena cara Islam....
submitted by bleh_bleh_bleh_157 to MalaysianExMuslim [link] [comments]


2024.05.15 13:17 abdulsamri89 Ini lah sebabnya kenapa ada wanita nak lelaki ada rm9k baru dia khawin lelaki tu

Ini lah sebabnya kenapa ada wanita nak lelaki ada rm9k baru dia khawin lelaki tu
Ini lah kehidupan sekarang macam lagu Shane McMahon "money money money".. Cinta jer tak cukup, duit kena ada gak.
PS : yer aku tau, rezeki orang lain2, kesusahan orang lain2 tapi mungkin sebab nampak post macam ni lah, wanita2 di luar sana lebih memilih. Pokok nya lelaki kena lah usaha lebih, sedih wei bini kena merayu kat orang lain sedangkan bila dah berkhawin tu, lelaki yang bertanggungjawab keatas isteri.
submitted by abdulsamri89 to Bolehland [link] [comments]


2024.05.12 10:08 BeeFun5494 kenangan beli rumah

asik meluah benda sedih je boleh bawa menangis melayannya so, aku rasa nak luah satu kenangan yg aku seronok nak bercerita berulang2 kali pasalnya.
lepas kawen, setahun aku dok kat rumah mertua dgn isteri yg hari2 membebel 'nak dok rumah sendiri' so, aku pun salu la bersembang ngan member pasal rumah n ronda2 perumahan kot2 ada unit nak jual.
sapai la aku di sebuah unit, teres setingkat corner lot 150ribu je?? murah tu. malangnya bila call no fon kat pagar katanya unit tu dah terjual tapi...
"abg mau rumah mcm mn? berapa bajet mau?" ejen yg aku call tu buat offer.
ehh, kalu semudah tu nak order rumah dgn dia, aku pun bgtau la selera aku. aku nak rumah teres setingkat dekat dgn putarjaya yg harga bawah 130ribu.
taksapai sebulan terus dia call "ok, rumah sudah ada tapi ini lelong punya rumah. abg mau tunggu proses beli atau ikut sy tengok lelongan?"
di hari lelongan, pagi2 ejen tu dah amik aku kat opis, bawa gi dewan lelongan kat nstp. lepas daftar, pekena hidangan breakfas jurulelong sajikan pastu dia bg nombor mcm bat pimpong.
deborr jugak bila tengok iklan dia semua rumah flat dan hanya rumah yg aku nak beli je satu2nya teres setingkat so, aku pesan siap2 kat ejen tu yg aku taknak lawan2. kalu ada saingan nak beli, kita balik tau. haha.
selepas unit ke3... "unit ke4 akan dibeli oleh saudara beefun5494 dgn harga permulaan 99ribu, ada sebarang bantahan??" ...tukul pun diketuk, bam! bam! sold!!
tuan rumah masih menghuni. aku dgn wife dtg bincang, bgtau yg rumah dia aku da beli so, dia pun setuju utk kosongkan rumah lepas 3bulan sambil support instalmen aku sepanjang 3 bulan tu. proses berjalan dgn aman je membuatkan aku bersemangat nak beli sebijik rumah lagi.
lelong taklah seindah didengar sbb, tunggakan api, air, indah water, cukai pintu suma kita kena tanggung. tapi syukur la sbb tak byk mana kecuali cukai pintu je 1800 tertunggak.
itulah pengalaman beli rumah lelong dari jurulelong yg takdpt aku lupakan. next post aku citer pulak pengalaman beli rumah lelongan mahkamah ya.
submitted by BeeFun5494 to SesiKonfesi [link] [comments]


2024.05.03 22:10 Organic-Respect4239 aku teringin nak tengok mak aku kena rogol

submitted by Organic-Respect4239 to meaisyyy2 [link] [comments]


2024.04.25 20:56 tersxin Melayu dan Makhlus halus

Apakah itu tahyul??Tahyul adalah kepercayaan duit,makanan akan turun daripada langit tanpa usaha..Binatang keluar memburu,inikan manusia..Bila engkau suka dengan benda tahyul,kau akan rasa tidak ada kuasa dalam mengubah nasib kau..Kau merasakan hidup kau dikawal oleh hantu yang dihantar oleh jiran kau,atau kau percaya hidup tidak memerlukan usaha kerana hantu boleh cari makan untuk kau..
Maksud aku adalah,orang melayu suka percaya benda yang tahyul seperti santau,ilmu kebal,dan sebagainya..Contohnya,kau perangai tak baik,badan busuk,tak jaga makan,Pastu bila isteri kau mula tak sayang kau,kau kata ini angkara santau..Kau berniaga tak layan customer,nasi tak sedap,basi,tak buat iklan untuk mempopularkan kedai kau,lepastu tuduh orang buat sihir kepada kedai engkau..Kau jenis gatal,lepastu tuduh orang beri minyak dagu… Kau perangai teruk,atau tekanan,tetapi kau tuduh ada ‘hantu’ masuk badan engkau..Korang kena faham,ini adalah BISNES..Bomoh ini bisnes..Kalau kau rasa bomoh itu pandai,kenapa rumah dia kecil??kenapa tak pakai ferrari??Bahayanya kepercayaan ini adalah kerana ia menghindarkan kemajuan..Di Malaysia,kaum Melayu jauh ketinggalan..
Dengan lambakan pendatang asing seperti bangla dan pakistan,tidak mustahil orang Melayu yang percaya dengan tahyul,yang tidak mempunyai usaha,akan ketinggalan,akan merempat…Nama mungkin masih Malaysia,tetapi orang Melayu tinggal di kampung dan bangsa lain tinggal di Bandar…History bound to repeat,because Melayu so stupid cannot take notes
submitted by tersxin to NegarakuMalaysia [link] [comments]


2024.04.21 17:21 tersxin Rogol Suka Sama Suka

Inilah apa yang terjadi sekarang..Dua orang bercinta..Lelaki guna perempuan untuk seks,dah dapat,cau…Perempuan rasa digunakan report polis,lelaki kena tangkap..Ada yang berpendapat lelaki tak salah,dan ada yang berpendapat lelaki salah..Walau bagaimanapun,ini adalah satu konflik yang terjadi,jika anda mengatakan lelaki itu salah,adakah perempuan itu boleh menggunakan zina untuk mengikat menghukum lelaki tersebut dan dirinya sebagai mangsa??Jika lelaki itu tidak salah,adakah perbuatan lelaki itu yang menggunakan perempuan untuk seks itu betul..Bagi aku,kalau kau lelaki,yang ada kakak atau adik,kau akan mengatakan lelaki bertanggungjawab walau bagaimanapun..Tetapi jika kau terlibat,mungkin kau akan menuduh perempuan juga bersalah..
Sejujurnya,aku rasa perempuan tidak salah…Sebb perempuan makhluk lemah..Perempuan salah kalau goda,tpi jika berlakunya zina,maka ianya disalahkan utamanya kepada pihak lelaki kerana lelaki boleh hidup kalau campak dalam hutan..Sebab aku tau,ramai lelaki yang merosakkan perempuan tetapi menggunakan alasan suka sama suka..Ye lah,tpi dalam hubungan tu,kau lah lelaki,kau lah penggerak,kau yang menguasai dan kau yang kuat..Contohnya,bila tertangkap satu kumpulan penjenayah,yang ketua tu mungkin lagi keras hukuman,sbb dia ketua..Walaupun ahli kumpulannya turut rela,ketua tu akan dikenakan hukum lebih berat..Bila pasangan terlanjur,ianya salah lelaki,dan bagi aku tak salah kalau perempuan itu report polis,kerana dalam Islam,zina itu memang salah..Kalau dalam barat,mungkin dia tak ada istilah rogol suka sama suka,kerana bagi diorang seks itu biasa..
Apa pendapat korang??Adakah jika suka sama suka,lelaki itu memang patut dihukum atau lelaki tersebut tidak boleh dihukum??
submitted by tersxin to NegarakuMalaysia [link] [comments]


2024.03.23 05:35 YanGjier190 Become 2nd Wife Is Life Easy

Become 2nd Wife Is Life Easy
Husband work his ass for wifes and children...
submitted by YanGjier190 to Bolehland [link] [comments]


2024.02.17 15:32 ottoman_guy239 Aku ada teka-teki

Abu Jamal ada isteri. Nama isterinya Aminah. Dipanggil Minah Saleh kerana tiada siapa tahu bapak si Minah. Mereka mempunyai anak bernama Ibn Shurtah. Jadi Soalannya, apakah haiwan ternakan Abu Jamal selepas pencen, kebangsaan Aminah dan pekerjaan Abu Jamal sebelum pencen. (Klu dah ada dah dalam text ni, cuma kena pandai satu bahasa je).
submitted by ottoman_guy239 to Ajar_Malaysia [link] [comments]


2024.02.02 04:58 Left_Malay_10 Stalin spoon lore in Malaysian

Cerita sudu Stalin
Ok jadi tahun 1913 dan Stalin sangat sedih. Dia miskin dan marah kepada semua orang. Dia sangat jahat dan memutuskan untuk menyeksa kanak-kanak untuk keseronokan. Tidak sampai satu hari Stalin mendapat visi. Visi dari sudu itu. Sudu itu memberitahu Stalin "Bertemu dengan seseorang bernama Lenin yo". Stalin berkata ok dan menuju ke St.Petersburg dan bertemu Lenin. Lenin dan Stalin menjadi sahabat terbaik. Mereka memulakan revolusi beberapa tahun kemudian selepas mereka bertemu semua rakan funky mereka.
Jadi sekarang 1922. Kesatuan Soviet adalah satu perkara sekarang. Dan Lenin adalah lemah dan tua. Lenin adalah orang yang membina sudu itu pada mulanya dan memerlukan orang baharu untuk memilikinya. Dia memberikannya kepada Stalin, kerana Stalin adalah kawan baiknya, dan Trotsky adalah jalang. Trotsky tidak menyukai ini dan cuba mencuri keluli itu. Tetapi Stalin menyudu Trotsky ke Mexico. Stalin kemudian jatuh cinta dengan sudu itu.
Dalam beberapa tahun akan datang Stalin dan sudu itu menjadi pasangan #1 di Kesatuan Soviet. Stalin menganjurkan perkahwinan pada tahun 1930 dan menjemput semua orang kecuali fasis iaitu (Churchill, Hitler, Mussolini, dan Hirohito, dan beberapa orang lain). Stalin dan isteri baharunya melakukan perkara klasik yang dilakukan oleh suami isteri. Stalin memutuskan untuk menggunakan sudu besar yang lucu itu untuk membunuh 10000000000 orang Ukraine. Dan kemudian Stalin melakukan tarian kecil.
Stalin menggunakan sudu itu untuk mengindustrikan Kesatuan Soviet yang hebat tetapi apakah itu? Seseorang dari Jerman yang marah bernama Hitler mahukan sudu itu. Dia marah kerana tidak dijemput ke perkahwinan itu jadi dia memutuskan untuk bersatu dengan Mussolini dan Hirohito untuk mencuri keluli (Churchill terlalu sibuk membunuh orang India). Hitler melancarkan pencerobohan Kesatuan Soviet pada tahun 1941 tetapi dan Stalin menyedari bahawa dia mungkin bertemu jodohnya. Hanya bergurau Stalin menyudukan Hitler, menggantung Mussolini pada kipas siling, dan menyudu Manchuria. Semua orang di Kesatuan Soviet menyukai Stalin, dan selain itu, Kesatuan Soviet adalah kuasa besar dengan metrik yang hebat dalam segala-galanya.
Stalin menggunakan kuasa sudunya untuk menawan Jerman Timur, Korea Utara, dan seluruh Eropah Timur. Orang Amerika belajar tentang kuasa sudu itu dan sangat menginginkannya. Orang Amerika menyedari bahawa mereka boleh menggunakan sudu itu di Timur Tengah, orang asli, dan pada dasarnya semua orang yang bukan "demokrasi" kapitalis. Mao Zedong juga memenangi perang saudara China seperti chad dan bertemu Stalin dan sudu itu.
Amerika memutuskan untuk cuba membunuh Kesatuan Soviet supaya mereka boleh mendapatkan sudu itu tetapi Stalin sebagai seorang chad berkata tidak. Amerika kemudian melancarkan Perang Dingin untuk mendapatkan sudu itu. Sementara itu Stalin meninggal dunia dengan sedih dan orang baharu mendapatkan sudu itu, dan orang itu bernama Khruschev. Khruschev berkata sudu mesti dilindungi dalam semua kos. Orang Amerika cuba menyusup revolusi di Hungary di mana Khruschev menyudu mereka. Sementara itu di Cuba Fidel Castro tertentu mendapat visi daripada sudu itu. Sudu itu berkata "Bertemu dengan ayah Che yo". Fidel berkata ya seperti chad.
Fidel memulakan revolusi. Sementara itu Mao bertanya sama ada dia dan Khruschev boleh berkongsi sudu itu. Khruschev berkata tidak seperti batang dan akhirnya Mao mengatakan bahawa Khruschev bukan komunis kerana dia tidak ingin berkongsi. Fidel berjaya dalam revolusinya dan Amerika kena KENCING. Amerika mendapat tahu bahawa Khruschev meletakkan sudu itu di Cuba dan merancang untuk menyudu Amerika. Jadi Amerika mula bersiap sedia untuk memusnahkan semua orang.
Czechoslovakia juga mendapat sudu itu. Lama-kelamaan sudu itu diturunkan dari generasi ke generasi pemimpin Soviet. Sudu itu dipandang tinggi. Tetapi kemudian perkara yang sangat tidak dijangka berlaku. Batang mutlak bernama Gorbachev yang mula berkuasa. Dia menggunakan sudu itu untuk mengelap punggunnya dan semua orang membencinya kerana itu. Sebab Gorbachev juga bodoh, Kesatuan Soviet mati dan Amerika bersorak. Mereka sedar bahawa mereka boleh mendapatkan sudu itu.
Tetapi dengan Amerika tidak mengetahui kejahatan Kim Il Sung untuk mendapatkan sudu itu. Dia menggunakannya untuk membina bom nuklear. Amerika cuba memusnahkan Korea Utara tetapi Korea Utara mengancam untuk memusnahkan mereka. Jadi Amerika menyerang Iraq, Syria, Yugoslavia, Afghanistan, Panama, Libya, dll sebagai balasan. Tidak lama kemudian sudu itu diberikan kepada pemimpin Korea Utara masa kini, Kim Jong Un. Dia menggantungnya di atas katilnya dan menyebabkan semua kanak-kanak Korea Utara kelaparan dengan sudu besar itu.
Tetapi cerita itu belum berakhir komrad. Ketika Iraq semakin hancur, Hakim muda mendapat visi dari sudu itu. Sudu itu berkata "Jadilah komunis yo". Kemudian di Yugoslavia apabila ia juga semakin musnah, Yugopnik muda mendapat visi daripada sudu itu. Sudu itu berkata "Jadilah komunis yo". Dan kemudian JT cuma bersantai di Texas dan mendapat visi daripada sudu itu. Dan sudu itu berkata "Jadilah komunis yo". Semua pemuda ini kini menjadi sahabat dan rancangan mereka adalah untuk bertemu di Korea Utara suatu hari nanti dan mencari sudu itu. Di mana Kim Jong Un, Hakim, JT, dan Yugopnik akhirnya akan membawa komunisme global.
Dan tuan-tuan, puan-puan dan bukan binari, itulah kisah mengenai sudu. Dan itu akan membawa kepada revolusi besar.
submitted by Left_Malay_10 to TheDeprogram [link] [comments]


2024.01.19 11:06 gajibuta Bukannya ati ayam kolesterolnya tinggi banget ya? Apa dietnya ibu hamil beda dengan orang biasa?

Bukannya ati ayam kolesterolnya tinggi banget ya? Apa dietnya ibu hamil beda dengan orang biasa? submitted by gajibuta to indonesia [link] [comments]


2024.01.07 12:20 pisangmuda 'Tukang urut' ambil kesempatan

Kepada para lelaki yang mengaku pandai urut perempuan tapi sebenarnya tak pandai pun mengurut, sila berhenti berbuat demikian.
Berapa ramai perempuan yang aku urut, rata-rata complain pasal lelaki yang pura-pura pandai urut, tapi bila sampai terus paksa ajak main. Rupanya ramai perempuan yang dah terkena macam ni. Yang kena rogol pun ada jugak.
Ada jugak yang complain katanya pandai urut tapi dia picit-picit 5 minit macam tu je lepas tu ajak main jugak. Terus perempuan tu cakap dekat lelaki tu, "Kalau setakat picit-picit macam tu bukan urut namanya! Baik aku suruh kucing aku je urut! Kau keluar dari sini sekarang jugak!"
Kalau betul pandai urut, bagi hilang sakit-sakit dan lenguh-lenguh badan, baru boleh mengaku tukang urut. Dah ada pengalaman mengurut ramai orang dan belajar betul-betul dari tukang urut.
Kalau setakat nak main, cakap je terang-terang nak main, bukan nak mengurut. Takde la nanti buang masa semua orang dan takde la nanti mencacatkan reputasi tukang urut yang betul-betul boleh urut.
P/S: Ada banyak lagi complain dari customer aku, tapi malas aku nak taip panjang-panjang. Yang kelakar pun ada jugak. Yang bengap berdengung pun ada jugak. Adui...
submitted by pisangmuda to SesiKonfesi [link] [comments]


2023.11.15 12:00 TruthversusSlander Bakal pengantin lelaki kena scam dengan bakal isteri dan ayahnya.

Bakal pengantin lelaki kena scam dengan bakal isteri dan ayahnya. submitted by TruthversusSlander to NegarakuMalaysia [link] [comments]


2023.11.12 07:08 caparisme Kau ingat ini r/femaledatingstrategy?

Kau ingat ini femaledatingstrategy? submitted by caparisme to Bolehland [link] [comments]


2023.11.11 19:56 pepeepoopo A big reminder for the men

so, aku kerja kat farmasi. aku nak cerita pasal sorang perempuan aku panggil 'akak A' lah sng.
hari tu dia dtg and tanya pasal birth control pill, so aku explain lah mcm biasa yg birth control pill banyak jenis and banyak pricing dia. nak dijadikan cerita aku tanya akak A tu dia ni tengah menyusu ke tak sbb kalau menyusu dia kena mkn yg spesific untuk ibu menyusu and dia jawab ya. okay jadi aku bagi lah dia birth control tu. lps aku ajar cara mkn semua, aku pesan kat dia untuk first cycle ni kena hati2 lagi kalau nk bersama, lebih elok kalau pakai condom. lps tu akak A tu terus bagi tahu aku yg suami dia mmg tak suka pakai condom. aku pon tanya lah sebelom ni mmg tak pernah pakai apa2 protection ke? dia jawab ya. dia pon cerita yg dia ni baru lepas bersalin anak 3, and dia bagi tahu yg anak no2 dia baru umur 1 tahun lebih and anak no1 dia umur baru dkt 3 thn.
aku terkejut terus sbb kalau mcm tu dia beranak tiap2 tahun la sial. aku pon tanya lah knp si suami tak nak pakai protection. dia ckp dulu dia pernah suruh suami dia pakai tapi suami dia tak nak dgn alasan kalau pakai condom baik dia beli and main dgn sex toys dkt kedai jer. aku terus menyirap dgr alasan bodoh mcm tu. kesian do aku tengok akak tu, anak semua kecik2 lagi dgn diri dia pon tak terjaga. dia pon ckp suami dia pon tak tolong jaga anak, balik rumah tido lps tu keluar lepak ngan kwn2. aku rasa malu sebagai lelaki. dia pon bayar lps tu blah, dkt 3 bln dah aku tak nampak akak tu.
so, aku bagi conclusion lah sbb ni pon dah panjang. cerita dia panjang lagi tapi risau takde org nak baca. FOR MEN IF YOU LOVE YOUR WIFE YOU MUST PLAN WHEN TO HAVE YOUR CHILDREN, kena bincang and kena atur bila nak ada anak. walaupon dlm islam bagi tahu ank tu rezeki tapi kena ingat kebajikan anak ngan isteri pon penting jugak. ini tak buat anak ramai tapi kebajikan anak bini tak terjaga.. so please belajar buat FAMILY PLANNING... and for men PLEASE LAH tak hilang kelakian tu kalau pakai condom. sorry lah kalau berterabur sikit, sbb tengah ngantuk.. byee
submitted by pepeepoopo to Bolehland [link] [comments]


2023.10.03 19:21 TruthversusSlander Majoriti wanita yang kahwin dengan PATI ialah wanita Melayu.

Majoriti wanita yang kahwin dengan PATI ialah wanita Melayu. submitted by TruthversusSlander to NegarakuMalaysia [link] [comments]


2023.10.01 13:01 TruthversusSlander Can someone point out how dumb is this?

Can someone point out how dumb is this? submitted by TruthversusSlander to NegarakuMalaysia [link] [comments]


2023.05.19 00:26 ichbinmfn Isteri tak tahan tengok kawan kena henjut dengan suami

submitted by ichbinmfn to u/ichbinmfn [link] [comments]


2023.02.07 11:31 TruthversusSlander Kenapa kes ni pelik? Baru-baru ini seorang suami pukul isteri dengan helmet kena 15 bulan penjara. Ini pula kes lain di mana suami pukul isteri sampai koma boleh terlepas pula suami kaki pukul tu.

Kenapa kes ni pelik? Baru-baru ini seorang suami pukul isteri dengan helmet kena 15 bulan penjara. Ini pula kes lain di mana suami pukul isteri sampai koma boleh terlepas pula suami kaki pukul tu. submitted by TruthversusSlander to NegarakuMalaysia [link] [comments]


2023.01.07 10:05 TruthversusSlander Apahal asyik nampak nama dia ni kat socmed aku. Yang terpaling trending tu.

Apahal asyik nampak nama dia ni kat socmed aku. Yang terpaling trending tu. submitted by TruthversusSlander to NegarakuMalaysia [link] [comments]


2022.10.13 10:20 PreferenceSure3856 Jgn tanya dapat dari mana

Jgn tanya dapat dari mana submitted by PreferenceSure3856 to Bolehland [link] [comments]


2022.08.21 05:48 Objective-Island-661 bende yg akn masuk exam mgg dpn

bende yg akn masuk exam mgg dpn submitted by Objective-Island-661 to Bolehland [link] [comments]


2022.06.19 03:11 stormy001 Subjek Pendidikan Islam ada faedah atau tidak?

Pendidikan Islam (PI) adalah subjek teras dalam sistem persekolahan Malaysia. Pelajar Muslim diwajibkan belajar PI selama 11 tahun. Tujuan PI, katanya, untuk melahirkan generasi umat yang cemerlang dunia & akhirat serta baik dari segi akademik & sahsiah.
Pelajar bukan islam tidak menerima apa-apa pendidikan formal serupa selama 11 tahun seperti Pendidikan Kristian, Pendidikan Hindu atau Pendidikan Buddha. Mereka hanya mendapat pendidikan secara tidak formal melalui ajaran ibubapa dan ketika singgah ke rumah ibadat masing-masing selama 1-2 jam seminggu.
Berdasarkan faktor perbezaan formaliti dan tahun pembelajaran ini, aku sebagai pembayar cukai dan juga rakyat Malaysia berminat nak tahu sekiranya 63.5% umat Islam di negara kita (2020, Jabatan Perangkaan) lebih baik akhlak & sahsiahnya berbanding bukan islam. Ini soalan yang sah memandangkan ini berkait dengan dasar pendidikan negara. Kalau aku salah, jelaskan kenapa aku salah bukan maki saja (sebab maki itu pun menunjukkan subjek Pendidikan Islam itu tak menjadikan kau berakhlak).
  1. Penagihan Dadah
Orang islam mewakili 76.9% penagih di Malaysia (2020, AADK). Jika benar PI benar benar berfungsi, peratusan penagih Islam sepatutnya jauh lebih rendah daripada populasi umum (63.5%). 11 tahun dibasuh kepala otak dosa merosakkan diri tapi makin banyak menghisap?
  1. Perceraian
Kes cerai islam mewakili 82.7% (2020, Jabatan Perangkaan) kes cerai di Malaysia walaupun populasi Muslim 63.5%. Kita dah dibasuh dengan adab bersama pasangan dan syurga isteri dibawah tapak kaki suami. Tak cukup dengan itu ada pula kursus perkahwinan islam dimana ustaz ingatkan kalau suami nak berjimak, waima atas unta pun kena berjimak. Kenapa orang islam terlampau banyak bercerai?
  1. Pornografi
Malaysia adalah negara pertama (1st) paling banyak layari porn di Asia dan keempat (4th) di dunia (2022, Pornhub). Secara peribadi, aku tak kisah pun. Apa kau buat dengan sabun bukannya menganiaya sesiapa. Tapi nampak munafik bila kau persoal "tudung mana tudung" tapi tengok benda bukan-bukan. Lebih malang, bila Malaysia negara paling banyak pelayar pornografi kanak-kanak di Asia Tenggara (2018). Kau mungkin persoalkan yang statistik ini merujuk kepada Malaysia bukannya Muslim. Ya betul tapi dalam satu statistik lain (2014, Pornhub) warga Kuala Terengganu yang lebih 95% Muslim adalah yang paling lama menonton porn setiap hari di Malaysia (12 minit 58 saat). Tak kurang hebatnya Tanah Suci Kota Bharu (12m 27s). Sepatutnya kafir Buddha Kemboja (8m7s) dan kafir atheist Vietnam (8m24s) yang tak belajar Pendidikan Islam 11 tahun yang lagi teruk.
Ambil kira yang aku tak bagi pecahan kes rogol dan kes rasuah berdasarkan agama juga sebab status ni dah terlampau panjang.
Jadi, mana kelemahannya? Kalau silibus PI ketinggalan zaman, ubah.

Source : The Rational Rakyat
submitted by stormy001 to malaysia [link] [comments]


http://swiebodzin.info