Cerita berahi isteri

Stalin spoon lore in Malaysian

2024.02.02 04:58 Left_Malay_10 Stalin spoon lore in Malaysian

Cerita sudu Stalin
Ok jadi tahun 1913 dan Stalin sangat sedih. Dia miskin dan marah kepada semua orang. Dia sangat jahat dan memutuskan untuk menyeksa kanak-kanak untuk keseronokan. Tidak sampai satu hari Stalin mendapat visi. Visi dari sudu itu. Sudu itu memberitahu Stalin "Bertemu dengan seseorang bernama Lenin yo". Stalin berkata ok dan menuju ke St.Petersburg dan bertemu Lenin. Lenin dan Stalin menjadi sahabat terbaik. Mereka memulakan revolusi beberapa tahun kemudian selepas mereka bertemu semua rakan funky mereka.
Jadi sekarang 1922. Kesatuan Soviet adalah satu perkara sekarang. Dan Lenin adalah lemah dan tua. Lenin adalah orang yang membina sudu itu pada mulanya dan memerlukan orang baharu untuk memilikinya. Dia memberikannya kepada Stalin, kerana Stalin adalah kawan baiknya, dan Trotsky adalah jalang. Trotsky tidak menyukai ini dan cuba mencuri keluli itu. Tetapi Stalin menyudu Trotsky ke Mexico. Stalin kemudian jatuh cinta dengan sudu itu.
Dalam beberapa tahun akan datang Stalin dan sudu itu menjadi pasangan #1 di Kesatuan Soviet. Stalin menganjurkan perkahwinan pada tahun 1930 dan menjemput semua orang kecuali fasis iaitu (Churchill, Hitler, Mussolini, dan Hirohito, dan beberapa orang lain). Stalin dan isteri baharunya melakukan perkara klasik yang dilakukan oleh suami isteri. Stalin memutuskan untuk menggunakan sudu besar yang lucu itu untuk membunuh 10000000000 orang Ukraine. Dan kemudian Stalin melakukan tarian kecil.
Stalin menggunakan sudu itu untuk mengindustrikan Kesatuan Soviet yang hebat tetapi apakah itu? Seseorang dari Jerman yang marah bernama Hitler mahukan sudu itu. Dia marah kerana tidak dijemput ke perkahwinan itu jadi dia memutuskan untuk bersatu dengan Mussolini dan Hirohito untuk mencuri keluli (Churchill terlalu sibuk membunuh orang India). Hitler melancarkan pencerobohan Kesatuan Soviet pada tahun 1941 tetapi dan Stalin menyedari bahawa dia mungkin bertemu jodohnya. Hanya bergurau Stalin menyudukan Hitler, menggantung Mussolini pada kipas siling, dan menyudu Manchuria. Semua orang di Kesatuan Soviet menyukai Stalin, dan selain itu, Kesatuan Soviet adalah kuasa besar dengan metrik yang hebat dalam segala-galanya.
Stalin menggunakan kuasa sudunya untuk menawan Jerman Timur, Korea Utara, dan seluruh Eropah Timur. Orang Amerika belajar tentang kuasa sudu itu dan sangat menginginkannya. Orang Amerika menyedari bahawa mereka boleh menggunakan sudu itu di Timur Tengah, orang asli, dan pada dasarnya semua orang yang bukan "demokrasi" kapitalis. Mao Zedong juga memenangi perang saudara China seperti chad dan bertemu Stalin dan sudu itu.
Amerika memutuskan untuk cuba membunuh Kesatuan Soviet supaya mereka boleh mendapatkan sudu itu tetapi Stalin sebagai seorang chad berkata tidak. Amerika kemudian melancarkan Perang Dingin untuk mendapatkan sudu itu. Sementara itu Stalin meninggal dunia dengan sedih dan orang baharu mendapatkan sudu itu, dan orang itu bernama Khruschev. Khruschev berkata sudu mesti dilindungi dalam semua kos. Orang Amerika cuba menyusup revolusi di Hungary di mana Khruschev menyudu mereka. Sementara itu di Cuba Fidel Castro tertentu mendapat visi daripada sudu itu. Sudu itu berkata "Bertemu dengan ayah Che yo". Fidel berkata ya seperti chad.
Fidel memulakan revolusi. Sementara itu Mao bertanya sama ada dia dan Khruschev boleh berkongsi sudu itu. Khruschev berkata tidak seperti batang dan akhirnya Mao mengatakan bahawa Khruschev bukan komunis kerana dia tidak ingin berkongsi. Fidel berjaya dalam revolusinya dan Amerika kena KENCING. Amerika mendapat tahu bahawa Khruschev meletakkan sudu itu di Cuba dan merancang untuk menyudu Amerika. Jadi Amerika mula bersiap sedia untuk memusnahkan semua orang.
Czechoslovakia juga mendapat sudu itu. Lama-kelamaan sudu itu diturunkan dari generasi ke generasi pemimpin Soviet. Sudu itu dipandang tinggi. Tetapi kemudian perkara yang sangat tidak dijangka berlaku. Batang mutlak bernama Gorbachev yang mula berkuasa. Dia menggunakan sudu itu untuk mengelap punggunnya dan semua orang membencinya kerana itu. Sebab Gorbachev juga bodoh, Kesatuan Soviet mati dan Amerika bersorak. Mereka sedar bahawa mereka boleh mendapatkan sudu itu.
Tetapi dengan Amerika tidak mengetahui kejahatan Kim Il Sung untuk mendapatkan sudu itu. Dia menggunakannya untuk membina bom nuklear. Amerika cuba memusnahkan Korea Utara tetapi Korea Utara mengancam untuk memusnahkan mereka. Jadi Amerika menyerang Iraq, Syria, Yugoslavia, Afghanistan, Panama, Libya, dll sebagai balasan. Tidak lama kemudian sudu itu diberikan kepada pemimpin Korea Utara masa kini, Kim Jong Un. Dia menggantungnya di atas katilnya dan menyebabkan semua kanak-kanak Korea Utara kelaparan dengan sudu besar itu.
Tetapi cerita itu belum berakhir komrad. Ketika Iraq semakin hancur, Hakim muda mendapat visi dari sudu itu. Sudu itu berkata "Jadilah komunis yo". Kemudian di Yugoslavia apabila ia juga semakin musnah, Yugopnik muda mendapat visi daripada sudu itu. Sudu itu berkata "Jadilah komunis yo". Dan kemudian JT cuma bersantai di Texas dan mendapat visi daripada sudu itu. Dan sudu itu berkata "Jadilah komunis yo". Semua pemuda ini kini menjadi sahabat dan rancangan mereka adalah untuk bertemu di Korea Utara suatu hari nanti dan mencari sudu itu. Di mana Kim Jong Un, Hakim, JT, dan Yugopnik akhirnya akan membawa komunisme global.
Dan tuan-tuan, puan-puan dan bukan binari, itulah kisah mengenai sudu. Dan itu akan membawa kepada revolusi besar.
submitted by Left_Malay_10 to TheDeprogram [link] [comments]


2023.12.29 20:58 ConfidenceCritical36 Rumah Sebenar Datuk Seri Uppik/Maslan Sani

Rumah Sebenar Datuk Seri Uppik/Maslan Sani
follow up post sebelum ni…
as you can see, dalam gambar pertama tu ada kereta lamborghini aventador dgn audi r8 dan ya bgitu la rumahnya last sy tgk. tidak dinafikan banyak rumah2 di Semporna cantik2 tapi ndk pula semua menjual stuff🤣.
mari sini sy kasi tunjuk detail2 rumah2 femes di semporna
  1. Istana Putih: Rumah keluarga Cikgu Nasir Paisal. Rumah ni didirikan atas kerjasama adik2 beradik Cikgu Nasir sendiri yang merupakan someone yang bekerja di PPD Semporna. Kebetulan juga ada adiknya contractor.
  2. Rumah Istana: Tidak banyak info yg sy tahu pasal rumah ni tapi rumah ni sudah lama ada. mungkin lepas tahun 2005 rumah ni sudah ada. dengar cerita pemilik rumah ni ada berekar2 tanah kelapa sawit sebagai pendapatan. Kaya sebab ada sawit adalah salah satu kekayaan yang common amongst upperclass di semporna.
  3. Rumah putih: Dimiliki oleh contractobusinessman yang berasal dari Semporna. Erwan bin Sabardin (Anak angkat Arwah Datin Manis Muka, Adun Bugaya 2018-2020). macam biasa, kekayaan beliau mostly dari sawit. ada juga resort yg dia ada share (nusa kuya resort). fun fact Erwan bin Sabardin adalah abang kepada Rashdey bin Sabardin, pernah jadi artis Sabah sekitar awal 2000an. khabar angin ada juga bgtau yg dia ni ahli Freemason Lodge Kinabalu tapi baca boleh, percaya jangan.
  4. Rumah coklat: dimiliki oleh seorang guru dari SMK Datuk Panglima Abdullah, Cikgu Raman Muhamad. rumah ni bersebelah ja dengan rumah ketiga tadi tu. isteri kepada guru ini mempunyai hubungan keluarga dgn Arwah Datin Manis Muka. Isterinya jga seorang guru di sekolah rendah. Ikut tale2 dari folks2 semporna, isteri kepada Cikgu Raman ni mewarisi kekayaan org tua nya. Org tuanya juga diceritakan sebagai “peneroka” di semporna dan menetap di area Indani selepas berpindah daripada persekitaran pulau bum-bum pada pertengahan 1900an.
jadi apa kaitannya sama kes datuk uppik ni? sebenarnya ndkda kaitan tapi baru2 ni viral di social media yg rumah2 dlm gambar2 tersebut milik datuk uppik. tidak cukup dengan fitnah itu, masuk lagi hal politik. kesahihan bahawa ex-ahli parlimen sepanggar Dato Azis Jamman ada kaitan dengan datuk uppik masih belum ada bukti yang kukuh. Sudah buta oleh politik, memainkan sentimen bangsa pulak. Kepelbagaian bangsa dalam Sabah bukan lah satu kelebihan utk Sabahans. Medium sentimen bangsa ni lah yang memundurkan kita dan membantutkan kemajuan kita. yang bajau, cakap si uppik ni suluk, yang suluk cakap dia bajau. yang lain tuduh bangsa2 ini merosakkan Sabah. Sabahans, this is why we will never prosper. As long as kita mementingkan bangsa kita sendiri mcmmna kita mau ajak bangsa2 yang lain maju? Kalau kita Sabahan berterusan jadi minyak dan air, sampai bila2 pun kita tidak boleh memajukan Sabah kalau Sabahans sendiri yang tidak mau bersatu.
submitted by ConfidenceCritical36 to Sabah [link] [comments]


2023.11.11 19:56 pepeepoopo A big reminder for the men

so, aku kerja kat farmasi. aku nak cerita pasal sorang perempuan aku panggil 'akak A' lah sng.
hari tu dia dtg and tanya pasal birth control pill, so aku explain lah mcm biasa yg birth control pill banyak jenis and banyak pricing dia. nak dijadikan cerita aku tanya akak A tu dia ni tengah menyusu ke tak sbb kalau menyusu dia kena mkn yg spesific untuk ibu menyusu and dia jawab ya. okay jadi aku bagi lah dia birth control tu. lps aku ajar cara mkn semua, aku pesan kat dia untuk first cycle ni kena hati2 lagi kalau nk bersama, lebih elok kalau pakai condom. lps tu akak A tu terus bagi tahu aku yg suami dia mmg tak suka pakai condom. aku pon tanya lah sebelom ni mmg tak pernah pakai apa2 protection ke? dia jawab ya. dia pon cerita yg dia ni baru lepas bersalin anak 3, and dia bagi tahu yg anak no2 dia baru umur 1 tahun lebih and anak no1 dia umur baru dkt 3 thn.
aku terkejut terus sbb kalau mcm tu dia beranak tiap2 tahun la sial. aku pon tanya lah knp si suami tak nak pakai protection. dia ckp dulu dia pernah suruh suami dia pakai tapi suami dia tak nak dgn alasan kalau pakai condom baik dia beli and main dgn sex toys dkt kedai jer. aku terus menyirap dgr alasan bodoh mcm tu. kesian do aku tengok akak tu, anak semua kecik2 lagi dgn diri dia pon tak terjaga. dia pon ckp suami dia pon tak tolong jaga anak, balik rumah tido lps tu keluar lepak ngan kwn2. aku rasa malu sebagai lelaki. dia pon bayar lps tu blah, dkt 3 bln dah aku tak nampak akak tu.
so, aku bagi conclusion lah sbb ni pon dah panjang. cerita dia panjang lagi tapi risau takde org nak baca. FOR MEN IF YOU LOVE YOUR WIFE YOU MUST PLAN WHEN TO HAVE YOUR CHILDREN, kena bincang and kena atur bila nak ada anak. walaupon dlm islam bagi tahu ank tu rezeki tapi kena ingat kebajikan anak ngan isteri pon penting jugak. ini tak buat anak ramai tapi kebajikan anak bini tak terjaga.. so please belajar buat FAMILY PLANNING... and for men PLEASE LAH tak hilang kelakian tu kalau pakai condom. sorry lah kalau berterabur sikit, sbb tengah ngantuk.. byee
submitted by pepeepoopo to Bolehland [link] [comments]


2023.07.05 13:31 TruthversusSlander Lepas keluar penjara, lelaki tunjal kepada wanita buka cerita A-Z... Rupanya isteri, anak tercampak dari tempat duduk.

Lepas keluar penjara, lelaki tunjal kepada wanita buka cerita A-Z... Rupanya isteri, anak tercampak dari tempat duduk. submitted by TruthversusSlander to NegarakuMalaysia [link] [comments]


2022.06.04 05:10 DNZ_Advertising Cara Membaiki Perhubungan dalam 6 Langkah

Cara Membaiki Perhubungan dalam 6 Langkah
"Bolehkah hubungan ini diperbaiki?"
Pasangan yang bermasalah sering bertanya soalan ini dalam kaunseling perhubungan atau perkahwinan. Setelah kehabisan semua alatan dalam kotak peralatan mereka, rakan kongsi datang ke terapi sebagai pilihan terakhir mereka, berasa agak putus asa.
Membaiki perhubungan tidak memerlukan perubahan personaliti, tetapi ia memerlukan usaha dan tenaga untuk mengasah kemahiran komunikasi anda dan mewujudkan keintiman dan perhubungan yang lebih mendalam. Lima langkah ini akan memulakan anda dalam perjalanan untuk membaiki:
  1. Hadapi dan terima perbezaan anda.
Pernah kenal pasangan yang tidak pernah bertengkar, siapa yang dicemburui pasangan lain dalam kalangan rakan anda? Mereka nampaknya pasangan yang sempurna. Perkara seterusnya yang anda tahu, anda terkejut mendengar mereka berpisah.
Kami melihat ini sepanjang masa. Pasangan yang kelihatan paling damai mungkin tidak menangani perbezaan mereka. Mereka mungkin kelihatan baik pada luaran, tetapi di balik itu semua mereka mempunyai segunung rasa sakit, kemarahan, kebencian, kesedihan, dan ketakutan bahawa mereka tidak dapat berkongsi dalam hubungan mereka.
Mereka mungkin "penggembira" yang mengelakkan konflik pada semua kos. Atau mungkin satu orang mengawal hubungan dan yang lain tunduk. Walau apa pun, mereka tidak menghadapi dan menerima isu mereka.
Hubungan emosi yang paling mendalam dalam cinta dan keintiman ialah hubungan di mana anda dan pasangan anda benar-benar meluahkan perasaan yang paling sukar pada masa yang paling sukar; di mana anda memilih untuk tidak menyembunyikan kelemahan; dan di mana anda secara rela melibatkan satu sama lain dalam perasaan sebenar—kemarahan, ketakutan, kesakitan, dan cinta.
  1. Mengamalkan kemahiran komunikasi yang berkesan.
Luangkan masa tetap untuk berdialog tentang kebimbangan. Nyatakan pemikiran anda dari segi tingkah laku, tanpa penghakiman, serangan, atau kesalahan. Jadilah spesifik, membina dan positif.
Gunakan pernyataan "Saya" untuk menyampaikan fikiran dan perasaan anda. Miliki bahagian anda dalam masalah. Beritahu pasangan anda bagaimana tingkah lakunya mempengaruhi anda dan mengapa; cth., "Apabila anda pergi bekerja tanpa mengucapkan selamat tinggal, saya bimbang anda mungkin marah kepada saya."
Dengar cerita pasangan anda sepenuhnya. Persepsi setiap orang adalah sah, sama ada anda bersetuju atau tidak. Dengar tanpa mengganggu atau menilai. Ingin tahu tentang sudut pandangan pasangan anda; cth., "Bantu saya memahami apa yang anda maksudkan dengan ..."
Uraikan pemikiran pasangan anda. Menegaskan bahawa anda mendengarnya tidak bermakna anda bersetuju atau tidak bersetuju. Ia hanya bermaksud, "Saya faham dan percaya itulah cara anda melihatnya."
Berempati dengan perasaan pasangan anda. Perasaan tidak pernah betul atau salah; mereka hanya perasaan. Dan kesemuanya adalah tulen. Menyatakan empati mengesahkan bahawa anda mendengar perasaan pasangan anda tanpa pertimbangan; cth., "Saya faham itulah yang anda rasakan."
Ambil giliran anda. Sebaik sahaja pasangan anda rasa didengari, kongsikan cerita anda dan minta pasangan anda untuk mengesahkan dan berempati dengan fikiran dan perasaan anda. Apabila orang benar-benar berasa didengari dan disahkan, sama ada mereka bersetuju atau tidak, ia seperti sihir. Mereka secara automatik berasa lebih baik. Hanya dengan itu orang boleh menyelesaikan masalah dan mencapai kata sepakat tentang penyelesaian.
Letakkan masalah pada "papan kapur", lihat sebagai satu pasukan, dan selesaikan masalah itu. Selepas setiap pasangan mempunyai peluang untuk didengari, lebih mudah untuk bersikap rasional dan berusaha ke arah penyelesaian. Kenal pasti tindakan khusus yang boleh diambil oleh setiap orang untuk menyelesaikan bahagian masalahnya.
  1. Sayangi pasangan anda seperti dia mahu menerima cinta.
Buat senarai jawapan kepada: “Saya rasa disayangi apabila awak …” Apa-apa sahaja—berikan saya bunga, rancang percutian hujung minggu, bawa pulang gula-gula kegemaran saya, mulakan hubungan seks. Senarai pertukaran. Memberi cinta seperti pasangan anda menikmati menerimanya adalah hadiah terhebat. Menerima cinta dengan cara anda menikmatinya juga tidak buruk.
  1. Wujudkan tabiat penyayang.
Pada hari cuti, kami menyatakan cinta kami dengan hadiah dan kasih sayang. Pada hari-hari lain, kita sering lupa. Sedar melakukan perbuatan kecil kasih sayang setiap hari mewujudkan "tabiat cinta"—tingkah laku penyayang yang menjadi kebiasaan. Mempraktikkan tabiat cinta menumbuhkan hubungan dan keintiman. Ia semudah menyapa satu sama lain selepas bekerja setiap hari dengan ciuman di bibir dan pelukan panjang, menetapkan malam temu janji biasa, tidur bersama, dan merancang tarikh seks biasa. Apabila anda menunjukkan cinta anda, anda akan merasakan cinta anda.
  1. Nyatakan rasa terima kasih untuk "perkara yang sepatutnya dilakukan oleh pasangan anda."
Kebanyakan orang berterima kasih kepada pasangan mereka apabila dia melakukan sesuatu yang istimewa. Bagaimana jika anda berterima kasih kepadanya kerana memasak makanan, atau dia kerana memotong rumput? Tapi tunggu. "Mengapa saya harus berterima kasih kepada pasangan saya untuk kerja-kerja rutin?" Jawapannya: "Kerana rasanya enak." Setiap titisan cinta yang anda ungkapkan memupuk dan memberi makan kepada perhubungan.
  1. Penggunaan ubat tambah tenaga
Ubat-ubatan penggalak seperti ini mampu mengembalikan stamina & tenaga yang mencukupi ketika melakukan hubungan intim antara suami isteri. Seperti contoh, penggunaan gambir emas plus gel mampu membuatkan sang jantan kembali bertenaga dan tahan lama ketika melakukan hubungan intim. Pasti pasangannya tersenyum kepuasan.

https://preview.redd.it/m41li8tzti391.jpg?width=450&format=pjpg&auto=webp&s=7c9c8ee2f6007b74c63107ee68f49537602fe9f5
Mempraktikkan lima langkah ini akan mengembangkan cinta dan hubungan anda. Mulakan hari ini. Kongsi artikel ini dengan pasangan anda dan pastikan hubungan anda kekal seumur hidup. Ia tidak berlaku secara tidak sengaja.
submitted by DNZ_Advertising to u/DNZ_Advertising [link] [comments]


2022.04.06 14:50 tomatocake96 Hidup adalah pilihan 🌻

Ada sepasang suami isteri ter-gesa² berlari menuju ke HELIKOPTER di PUNCAK GEDUNG HOTEL untuk menyelamatkan diri, pada saat terjadi KEBAKARAN . Tetapi saat sampai di atas sana, mereka menyadari bahwa hanya ada tempat utk satu orang yang tersisa.Dengan segera sang suami melompat mendahului istrinya utk mendapatkan tempat itu, sementara sang istri hanya bisa menatap kepadanya sambil meneriakkan sebuah kalimat sebelum HELIKOPTER menjauh . Kejadian Berikutnya....API ITU SEMAKIN MEMBESAR dan MENGHANGUSKAN seluruh nya (termasuk sang ISTRI) DOSEN yg menceritakan kisah ini bertanya pada mahasiswa²nya, menurut kalian, apa yg sang istri itu teriakkan? ....Sebagian besar mahasiswa - mahasiswi² itu menjawab : - Kamu JAHAT- Aku benci kamu, - Kurang ajar...- Kamu egois, - Gak tanggung jawab, - Gak tau malu...kamu dsb.. Tapi ada seorang mahasiswi yg hanya diam saja, dan guru itu meminta mahasiswi yang diam itu menjawab, Kata si mahasiswi, Saya yakin si istri pasti berteriak...Tolong jaga anak kita baik². Dosen itu terkejut dan bertanya, apa kamu sudah pernah dengar cerita ini sebelumnya?Mahasiswi itu menggeleng, belum, tapi itu yg dikatakan oleh ibu saya sebelum dia meninggal karena penyakit kronis. DOSEN itu menatap seluruh kelas dan berkata :,Jawaban ini benar, ......HOTEL itu kemudian benar² terbakar habis... dan...sang suami harus kembali ke kota kecil nya dengan Air mata yg terus menetes harus menjemput anak2 mereka yg masih TK dan BALITA, dan mengasuh anak2 mereka sendirian, dan Kisah Tragedi tersebut di simpan Rapat rapat....tanpa.... Pernah dibahas lagi. Ber-tahun²kemudian, anak anak itu sudah menjadi Dewasa.... Ada yang menjadi pengusaha... Ada yang menjadi Dokter....dan 1 lagi masih bekerja sambil kuliah, Pada suatu hari ketika anak bungsu nya bersih bersih kamar sang Ayah...anak itu menemukan buku harian ayahnya, Dia menemukan kenyataan bahwa saat orang tuanya ke Hotel itu, mereka sedang berobat jalan karena sang ibu menderita penyakit kanker ganas dan akan segera meninggal. Karena itulah, di saat darurat itu, ayahnya memutuskan mengambil satu²nya kesempatan utk bertahan hidup.Dan dia menulis di buku harian itu,Betapa aku berharap untuk sang istri yang naik ke Helicopter itu..Isteriku sayang, tapi demi anak2 kita, terpaksa dengan hati menangis membiarkan kamu terbakar sendirian. Si anak bungsu kemudian menceritakan kepada kedua kakak nya....dan mereka... Bertiga segera menyusul sang Ayah di kampus......mereka sujud mencium kaki sang Ayah Bergantian.....(mengucap syukur atas perjuangan sang Ayah membesarkan mereka semua.....sekalipun dengan beban mental yg demikian berat) Cerita itu selesai, ....dan seluruh kelas pun terdiam. Dosen itu kemudian berkata; Siapakah sang Ayah ? ..... Sang Ayah Itu saat ini lah yg ada di hadapan kalian Mahasiswa dan mahasiswi nya segera berlarian memeluk sang DOSEN.Mereka sekarang mengerti Hikmah dari cerita nyata tersebut, Bahwa kebaikan dan kejahatan di dunia ini tidak sesederhana yang kita pikirkan, ada berbagai macam komplikasi dan alasan dibaliknya yang kadang sulit dimengerti. Karena itulah jangan pernah melihat hanya luarnya saja dan kemudian langsung menghakimi, apalagi tanpa tahu apa²._ Mereka yang sering membayar untuk orang lain bukan berarti kaya, tapi karena lebih menghargai hubungan dari pada uang. Mereka yang bekerja tanpa ada yang menyuruh bukan karena bodoh, tapi karena lebih menghargai konsep tanggung jawab. Mereka yang minta maaf duluan setelah bertengkar bukan karena bersalah, tapi karena lebih menghargai orang lain. Mereka yang mengulurkan tangan untuk menolongmu bukan karena merasa berhutang, tapi karena menganggap kita adalah sahabat. Mereka yang sering mengontakmu , dan mengajakmu reuni atau silahturahmi bukan karena tidak punya kesibukan, tapi karena kamu ada di dalam hatinya.
submitted by tomatocake96 to u/tomatocake96 [link] [comments]


2021.01.16 12:18 kulimproperty Nak Kahwin? Jom Beli Rumah dengan Oriental Kedah Realty Sdn.Bhd. #kulimproperty #rumahmampumilik


https://reddit.com/link/kyh8hs/video/2t4tj35nhob61/player

Cerita ini mengisahkan seorang pemuda yang bernama Fendie yang berniat untuk melamar seorang gadis (Alya) untuk dijadikan isteri. Namun dia mendapat tentangan daripada ibu Alya dimana ibu Alya telah memberi beberapa syarat sebelum mengahwini anaknya. Selepas mendengar syarat tersebut, Fendie pulang dengan perasaan hampa dan dia nekad untuk memiliki sebuah rumah dalam masa terdekat.

Fendie telah berusaha mencari beberapa projek perumahan terdekat dan telah melihat satu iklan di youtube (Kulim Property) berkenaan projek yang terletak di Tasek Gelugor iaitu D'HALONA PLACE.

Beberapa minggu kemudian, Fendie telah berjaya memiliki rumah seperti yang diharapkan oleh ibu Alya. Akhirnya, Fendie pergi semula ke rumah Alya untuk mendapat persetujuan ibunya. Ibu Alya bersetuju lalu mereka dapat mendirikan rumah tangga dan tinggal di rumah yang baru dibeli.

Untuk maklumat selanjutnya, sila hubungi:
www.wasap.my/60125685551/DHalonaYT


For more details visit - https://www.kulimproperty.com/
submitted by kulimproperty to u/kulimproperty [link] [comments]


2020.04.06 03:31 ceritabagusx766 Cerita Sex Bercinta Bersama Yanti Teman Lamaku

Cerita Sex Bercinta Bersama Yanti Teman Lamaku
Cerita Sex – Cerita Sex Bercinta Bersama Yanti Teman Lamaku Salah seorang bekas teman karib semasa kuliah dulu. Ia baru saja menikah sekitar satu setengah tahun lamanya. Yanti nama temanku itu. Sementara suaminya bernama Pras. Kejadiannya bermula ketika Pras mendapat tugas luar kota dari kantornya, di salah satu perusahaan swasta di Jakarta. Pras memang biasanya dapat pergi tiga sampai empat hari. Seandainya pulang pun hanya beberapa jam saja, kemudian berangkat lagi. Sebagai seorang isteri, Yanti tidak dapat melarangnya, apalagi itu urusan kerja. Maklum, yang dilakukan itu ada kaitan dengan promosi terhadap diri Pras menjadi Area Sales Manager dalam waktu dekat. Yanti tentu saja merasa ikut senang mendengar akan hal itu, sehingga ia memberikan kebebasan waktu pada Pras untuk meningkatkan prestasinya.

https://ceritasex1.com/cerita-sex-bercinta-bersama-yanti-teman-lamaku/
cerita bokep, cerita panas, cerita seks, cerita sex, cerita sex dewasa, cerita sex sedarah

https://preview.redd.it/p3nig6q5p3r41.jpg?width=626&format=pjpg&auto=webp&s=4d0ab467c500ab5d3a1b19d5738f358afbad0eeb
submitted by ceritabagusx766 to u/ceritabagusx766 [link] [comments]


2019.10.29 00:34 christinedevina77 Bokep Sex Online Gigolo Indonesia Tante Porn

Bokep Sex Online Gigolo Indonesia Tante Porn

Bokep Sex Gigolo Indonesia Tante Porn ⚫ INDOSEKSI.com Cerita Sex Tante Ngentot Jakarta Indonesia Gigolo Bandung, Seks Dewasa Kontol Perkasa Porn Xxx Hot Bokep Sex Memek Indo
Namaku Mister kiu kiu, saya berdomisili di di Resort Pokerqq & Domino Qiuqiu 99 Kiukiu Bandung. Adapun kisah ini bukan bohong ataupun dibuat-buat, atau juga melulu karangan semata, kisah ini berasal dari pengalamanku. Setelah SMA Qiuqiu, dengan tidak banyak memaksa aku hendak kuliah di Bandung. Sedikit tidak sedikit jiwa pemberontakanku mulai nampak. Aku bersikeras dengan keinginanku, meskipun pada tadinya kedua orangtua berjuang keras menolak.
Indo Seksi – Di Resort Poker Pkv Bandung, mula awal aku duduk qq di bangku mata kuliah dan , aku mempunyai tubuh yang kerdil. Dalam hati, aku seakan tidak bisa menerima pergaulan dengan mereka yang tidak bergaya hidup pas-pasan. Aku menikmati dapat menanam diri di tengah mereka. Entah mengapa, aku ingin memilih-milih pergaulan.
Tipikal yang menjadi temanku ialah mereka yang bergaya hidup wah . Aku ingin menjauh dari pergaulan yang gaya hidup pas-pasan. Hal ini disebabkan perasaan superiority complex yang terdapat di benakku. Dari pakaian yang dikenakan atau gaya bicara, aku bisa menilai, apakah mereka anak orang kaya sepertiku atau tidak.

Cerpen Seks Bergambar

Ketika tersebut usiaku telah 20 tahun. Belakangan, aku merasakan sesuai dengan salah seorang rekan yang mempunyai nama Tony. Kunilai dia anak orang kaya di kota beda terlihat dengan flamboyan kehidupannya yang suka sekali berfoya-foya. Kulihat lama-kelamaan dia juga seakan mengindikasikan sikap yang sesuai berteman denganku.
Kami juga berteman baik. Namun di balik kebanggaanku bergaul dengannya, disitulah aku langkahkan kaki ke jalan yang salah guna melangkah. Aku tercebur dalam pergaulan yang salah dan tidak wajar. Lambat laun, aku terbawa arus badung Tony dan sejumlah temannya.
Seksi Indo – Kehidupanku yang gelamor dan tidak sedikit uang, seakan memuluskan jalan untuk melakukan seenaknya. Dari mulai minum-minum di sejumlah cafe ataupun bar, menghisap ‘gele’ ataupun ‘ganja’ hingga ‘putaw’. Tidak melulu itu, pergaulanku yang akrab tersebut belakangan membawaku pada kemauan ‘main’ dengan ABG yang kami booking dari pinggir jalan utama kota kembang ini.
Dari semua empiris yang awalnya didasari rasa coba-coba dan hendak tahu itu, lama-kelamaan membuatku keranjingan. Kenakalanku tidak tersebut saja, melewati Tony pula aku diperkenalkan dengan seorang tante-tante yang umurnya kutaksir 35 tahun. Sebut saja namanya Tante Mia. Wanita itu, namanya meninggalkan bekas sampai sekarang, sebab dialah perempuan yang kuanggap dapat mengganti jalan hidupku. Dia perempuan yang kesatu kali kupeluk, kucium, dan pun wanita yang kesatu kalinya yang istirahat bersamaku.
Sebenarnya, Tante Mia ialah isteri seorang pengusaha kaya. Karena tidak jarang kali kesepian dampak urusan bisnis suaminya, mewajibkan Tante Mia tidak sedikit ditinggal sendirian di rumah. Suaminya sering kali melancong ke luar kota bahkan ke luar negeri dalam masa-masa lama.

Cerita Sex Bergambar

Awal perkenalan kami terjadi di suatu cafe di suatu hotel ternama di area pusat kota di Bandung. Petang itu, aku datang bareng Tony yang lebih dulu akrab dengan Tante Mia. Sebenarnya aku tidak mengira bila temanku tersebut sengaja menyodorkanku guna memuaskan nafsu birahi Memek Indo Tante Mia. Semua tersebut baru terungkap ketika temanku minta diri dengan dalil ada kepentingan mendadak. Jadilah kami melulu menikmati lembutnya buaian musik live berduaan saja.
Awalnya, melulu sekedar ngobrol sana-sini, tetapi satu saat Tante Mia mengisyaratkan satu tingkah nakal. Tak pelak sebagai pria normal, semua tersebut mengundang birahiku. Rasanya klop sudah, ketika dia menawarkanku guna menginap di hotel dimana dia sudah booking kamar. Aku yang tadinya merasa ragu, kesudahannya tidak berkutik, aku pun laksana kerbau dicocok hidungnya. Kuiyakan saja seluruh permintaan Tante Mia, tergolong keinginannya mengajaku menginap di hotel.
Tidak melulu sekali, aku melakukannya ketika malam itu. Tenaga Tante Mia yang sangat binal memacu gelora birahi kisah seks. Aku merasa begitu tersanjung, sekaligus tidak sedikit belajar dari Tante Mia. Sungguh aku menikmati nenen ada empiris baru dan paling mengesankan yang sekitar ini belum pernah kualami. Kurasakan pun bagaimana gelora birahinya yang menggebu. Aku merasa tertantang guna mengimbanginya. Dan ternyata aku sukses memuasinya.
Cerita Hot Sex Dewasa – Sesudah itu juga, jadilah saya mula terjun berpetualang jadi pemuas nafsu seks ( GIGOLO ), kukejar perasaan nikmat sama gairahku dengan Tante Ratu, Tante Dewi, Tante Winni, dan sejumlah nenen tante lain nya.

KLIK ✅✅✅Agen SakongkiuBandar SakongkiuSitus SakongkiuDaftar SakongkiuLogin Sakongkiu

submitted by christinedevina77 to u/christinedevina77 [link] [comments]


2019.03.23 19:08 tataarnetta Bercinta Dengan Isteri Konglomerat KUMPULAN CERITA DEWASA DAN CERITA HOT TERBARU

Bercinta Dengan Isteri Konglomerat KUMPULAN CERITA DEWASA DAN CERITA HOT TERBARU submitted by tataarnetta to u/tataarnetta [link] [comments]


2019.03.01 12:57 tataarnetta Bercinta Dengan Isteri Konglomerat KUMPULAN CERITA DEWASA DAN CERITA HOT TERBARU

Bercinta Dengan Isteri Konglomerat KUMPULAN CERITA DEWASA DAN CERITA HOT TERBARU submitted by tataarnetta to u/tataarnetta [link] [comments]


2019.01.25 11:43 khayraisy Semua tidak berani ungkit kisah hidup

Maaf saya boleh ceritakan nasib saya baik buruk saya semuanya, tapi saya waktu susah derita, semua nak lari dari topik, semua nak menipu semua lupa saya, saya andai mati di mahukan, kenapa nak menipu? Isteri kenapa hingga bergini hidup, saya tak mintak kekayaan, hasil saya lalui itu tanda bukti saya lalui, takkan nak melutut cerita apa jua pada saya, isteri buat hal sendiri, semua menegak hal sendiri, andai gila mintak ditempatkan hospital gila, saya sedih buat isu hingga seksa tak akui, mudah kata saya semuanya,bagai bodoh hingga u.s.a FBi di e-mail saya semua ini, jadi semua nak menipu kenapa, atau semua dibenci manusia? Mudah andai saya dibenci semua manusia ini, bukan menjadi keutamaan kerajaan negeri-negeri , ini isu rumahtangga saya, anak isteri saya, rumahtangga ini kenapa? Ungkit isu apa? Mereka ada masalah mereka semua letak pada saya, kenapa, saya letih nak hidup sekejap bahagia sekejap gaduh sekejap jadi hinaan, isteri saya mahu apa? Kenapa tak beri apa terjadi? Dia buat hal apa hingga saya dibodohkan dengan politik dan sebagainya, jadi mudah pula sekejap baik sekejap gaduh? Saya pelik, saya sayang anak saya, andai saya malu anda maaf saya seorang diri kesedihan tiada manusia rasa saya lalui ada kebaikan, dengki pula, kenapa seorang isteri tak percaya saya? Saya andai kaya terima apa jua, saya namakan anak-anak saya dan isteri saya saya sanggup mati, saya andai nak hidup tiada apa buat apa saya nak bertengkar dengan isteri saya? Saya gila ,saya bodoh, saya kejahatan, saya binatang, saya andai ada anak tapi isteri tak puas hati dengan saya bercerita mengenai apa saya lalui, ini kenapa, saya berasa mati lagi baik dari mahu menyiksa, maaf saya sudah bersumpah dengan bonda saya emak saya, saya lalui ini benar, malah itu jua tak percaya saya, jadi isteri saya jua hingga kata saya pelbagai, saya malu cerita apa jua, takut silap manusia tapi apa nasib saya? Semua ini saya tak mahu, saya malu hidup saya dibodohkan untuk anda senang. . Saya tidak ada apa perlu kah tak mampu cerita apa jua keadaan? Siapa semua ini, andai seksa dah lama, gaduh susahkan mintak saya cerai, mudah nya semua ini, padahal dulu nak gantung diri kerana masalah ini, saya dah bangun, saya buat untuk anak, apa jua keadaan, anda tipu saya bertahun sekali lagi, saya tak mampu nak kata apa jua, anda dengki tak mahu apa jua diri saya, tak apa saya lalui dengan dengan batu ini bukan nak malukan diri, saya lalui saya tahu semua perkara,tapi hinaan pada saya, effect dan sebagainya, saya tak tahu, saya jua tak Mahu semua masalah, saya hanya mahu duit untuk hidup saya saja saya bukan tamak, bukan pilih kekasih, pilih apa jua, tidak, saya bukan cari perempuan untuk isteri, saya lalui ekonomi, trade ekonomi, transport transform dan sebagainya, saya mahu hasil saya, dan saya nak hidup tenang ada kekayaan baru disayangi, mana anak saya beri saya, mana dikatakan anak luar nikah, anak sex dengan manusia lain boleh anak dan sebagainya, itu anda sendiri buat saya anda mahu saya DNA maka saya mahu semua anak saya di DNA untuk bukti anak lelaki dan perempuan betul atau tidak hasil hubungan seks saya dan isteri, andai tidak, saya terpaksa redha dengan apa jua keadaan, jangan menipu saya hingga mental saya dibuat bergini, anda mahu saya jadi binatang? Siapa buat demikian? Maka saya mahu tuanku selesai semua urusan ini, saya malu seksa hubungan perkahwinan saya dibuat seperti ini, saya sedih di buat politik, saya tak mahu seksaan semua ini, saya redha dengan apa jua, kerana ada hilangkan dokumen saya, peribadi saya, dan sebagainya jadi andai mahu salah saya semua perkara, saya tak mahu dihina, saya malu hidup tak dikenali, tak percaya, dan sebagainya, saya tiada tempat mengadu, tempat saya gelak ketawa, andai bergini saya lalui, saya seksa, saya manusia hina..
Saya manusia hina/keji
submitted by khayraisy to self [link] [comments]


2018.12.02 07:12 Fatwinata Cerita Dewasa - Tak Kusangka Desahan Janda Cina Sangat Menggairahkan Ku

Cerita Dewasa - Ditinggal mati oleh isteri di usia 36 tahun bukan hal yang menyenangkan. Namaku Hery, berasal dari kawasan Timur Indonesia, tinggal di Surabaya. Isteriku Lia yang terpaut lima tahun dariku telah dipanggil menghadap hadirat penciptanya. Tinggal aku seorang diri dengan dua orang anak yang masih membutuhkan perhatian penuh.

Aku harus menjadi ayah sekaligus ibu untuk mereka. Bukan hal yang mudah. Sejumlah teman menyarankan untuk menikah lagi agar anak-anak memperoleh ibu baru. Anjuran yang bagus, tetapi saya tidak ingin anak-anak mendapat seorang ibu tiri yang tidak menyayangi mereka. Karena itu aku sangat hati-hati. Agen Domino

Kehadiran anak-anak jelas merupakan hiburan yang tak tergantikan. Nita kini berusia 10 tahun dan Marco adiknya berusia 6 tahun. Anak-anak yang pintar dan lucu ini sangat mengisi kekosonganku. Namun kalau anak-anak lagi berkumpul bersama teman-temannya, kesepian itu senantiasa menggoda. Ketika hari telah larut malam dan anak-anak sudah tidur, kesepian itu semakin menyiksa.

Sejalan dengan itu, nafsu birahiku yang tergolong besar itu meledak-ledak butuh penyaluran. Beberapa teman mengajakku mencari wanita panggilan tetapi aku tidak berani. Resiko terkena penyakit mengendurkan niatku. Terpaksa aku bermasturbasi. Sesaat aku merasa lega, tetapi sesudah itu keinginan untuk menggeluti tubuh seorang wanita selalu muncul di kepalaku.

Baca juga : Cerita Dewasa - Aku Di Perkosa Kakak Ku Dan Ketagihan !

Tidak terasa 3 bulan telah berlalu. Perlahan-lahan aku mulai menaruh perhatian ke wanita-wanita lain. Beberapa teman kerja di kantor yang masih lajang kelihatannya membuka peluang. Namun aku lebih suka memiliki mereka sebagai teman. Karena itu tidak ada niat untuk membina hubungan serius. Di saat keinginan untuk menikmati tubuh seorang wanita semakin meningkat, kesempatan itu datang dengan sendirinya.

Senja itu di hari Jumat, aku pulang kerja. Sepeda motorku santai saja kularikan di sepanjang Jalan. Maklum sudah mulai gelap dan aku tidak terburu-buru. Di depan hotel Elliot kulihat seorang wanita kebingungan di samping mobilnya, Suzuki Baleno. Rupanya mogok. Kendaraan-kendaraan lain melaju lewat, tidak ada orang yang peduli. Ia menoleh ke kiri dan ke kanan, tidak tahu apa yang hendak dilakukan. Rupanya mencari bantuan. Aku mendekat.

Baca Selengkapnya : pemuasnafsu.org

submitted by Fatwinata to bokehporn [link] [comments]


2018.11.19 10:02 TheApsodistII [General] My translation of an Indonesian poem, "The First Man in Outer Space" by Soebagio Sastrowardoyo

Sharing this incredible poem to an international audience. I am by no means a professional translator and English is my second language, so feel free to critique and suggest better terms!
Manusia Pertama di Angkasa Luar
Beritakan kepada dunia Bahwa aku telah sampai pada tepi Dari mana aku tak mungkin lagi kembali Aku ini melayang di tengah ruang Di mana tak berpisah malam dan siang Hanya lautan yang hampa di lingkung cemerlang bintang Bumi telah tenggelam dan langit makin jauh mengawang Jagat begitu tenang. Tidak lapar Hanya rindu kepada isteri, kepada anak, kepada ibuku di rumah Makin jauh, makin kasih hati kepada mereka yang berpisah Apa yang kukenang? Masa kanak waktu tidur dekat ibu Dengan membaca dongeng dalam mimpi tentang bota Dan raksasa, peri dan bidari. Aku teringat Kepada buku cerita yang terlipat dalam lemari Aku teringat kepada bunga mawar dari Elisa Yang terselip dalam surat yang membisikkan cintanya padaku Yang mesra. Dia kini tentu berada di jendela Dengan Alex dan Leo, -itu anak-anak brandal yang kucinta Memandangi langit dengan sia. Hendak menangkap Sekelumit dari pesawatku, seleret dari Perlawatanku di langit tak berberita Masihkah langit mendung di bumi seperti waktu Kutinggalkan kemarin dulu? Apa yang kucita-cita? Tak ada lagi cita-cita Sebab semua telah terbang bersama kereta- ruang ke jagat tak berhuni. Tetapi ada barangkali. Berilah aku satu kata puisi daripada seribu rumus ilmu yang penuh janji yang menyebabkan aku terlontar kini jauh dari bumi yang kukasih. Angkasa ini bisu. Angkasa ini sepi Tetapi aku telah sampai pada tepi Dari mana aku tak mungkin lagi kembali Ciumku kepada isteriku, kepada anak dan ibuku Dan salam kepada mereka yang kepadaku mengenang. Jagat begitu dalam, jagat begitu diam. Aku makin jauh, makin jauh Dari bumi yang kukasih. Hati makin sepi Makin gemuruh. bunda, Jangan biarkan aku sendiri.
Translation:
The First Man in Outer Space
Tell the world That I have reached the edge From where I can no longer return I am hovering in space Where inseparable are night and day Only empty seas in the bow of sparkling stars The earth has sunk and the sky is drifting ever farther The universe is calm. Unwanting. Only longing for my wife, children, and Mother at home. Farther, stronger is the love for those I left behind. What do I reminisce? Childhood, when near Mother I dozed Reading fables in dreams of trolls, And giants, faeries, and angels. I remember: Children’s books folded in the drawer And that red rose from Elisa Tucked inside a letter whispering her tender love Surely she is by the window, With Alex and Leo, those rascals, my loves Staring at the skies in vain. Trying to catch a flash of my ship, A glimpse of my sojourn in these skies without word Are the skies still overcast on Earth as when I left it that day? What do I dream for? There are no more dreams They have all flown away with the space train To these uninhabited cosmos. But there is, perhaps. Give me a word of poetry In lieu of a thousand formulas of Science chock-full of promises Which has caused me to be cast away, this far from the Earth that I love. These skies are mute. These skies are lonesome. But I have reached the edge From where I can no longer return Kisses for my wife, for my kids and for Mother And regards to those who remember me. The cosmos are deep. The cosmos are silent. I am farther, farther away From the Earth I love. The heart grows lonely, grows clamorous. Mother, don’t leave me alone.
submitted by TheApsodistII to Poetry [link] [comments]


2016.10.05 04:00 Wyrm_McFly Pak Bijan dan Pari Pari

*Cerita ini hanyalah rekaan semata-mata, tiada kaitan dengan yang hidup ataupun yang sudah mati.
. Pak Bijan seorang peniaga yang jujur, mencari nafkah dengan menjual karipap. Dia duduk di hujung kampung bersama isterinya, Mawar Merah .
Walaupun Pak Bijan bukanlah seorang yang kaya tetapi isterinya seorang yang boros. Isterinya suka menghabiskan duit pencarian Pak Bijan dengan membeli tas tangan, kasut dan pakaian mahal untuk dipakai ke kenduri kendara.
Pada satu hari, Pak Bijan berjalan ke bandar untuk menyimpan duit hasil jualan karipap. Ini untuk mengelakkan duitnya terus dibelanjakan oleh isterinya.
Pabila lalu kat kawasan tasik, Pak Bijan tergelincir dan beg duitnya terjatuh ke dalam tasik. Maka datanglah Pari Pari Tasik kepada Pak Bijan.
Pari Pari: Kenapa dengan kau?
Pak Bijan: Beg aku terjatuh ke dalam tasik.
Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama beg berisi $1.3 bilion.
Pari Pari: Inikah beg engkau?
Pak Bijan: Tidak, itu bukan beg aku.
Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama beg berisi duit sebanyak $1299999963.00.
Pari Pari: Inikah beg engkau?
Pak Bijan: Tidak, duit dalam beg aku sedikit sahaja.
Pari pari pun menyelam dan kembali bersama beg berisi $37.00.
Pari Pari: Inikah beg engkau?
Pak Bijan: Ya, itulah beg aku.
Pari Pari Tasik suka sikap Pak Bijan yang jujur lalu memberikan ketiga-tiga beg itu yang berjumlah $2.6 bilion kepadanya.
Lantas Pak Bijan pulang ke rumah dan memberitahu isterinya tentang perkara tersebut. Alangkah gembira bukan kepalang isterinya bila mengetahui suaminya sudah menjadi bilionwan.
Mawar Merah terus mengajak suaminya ke bandar. Ingin ditunaikan cita-citanya memiliki kapal terbang persendirian di samping tas tangan, kasut dan pakaian yang mahal. Pasti isteri Berack Okama pun akan iri hati dengannya nanti.
Sewaktu melalui tasik yang sama, tumit kasut tinggi Mawar Merah yang dibelinya di Petaling Street terpatah lalu dia terjatuh ke dalam tasik.
Maka timbullah Pari Pari Tasik bersama Hasmiza Othman.
Pari-pari pun bertanya;"Adakah si cantik manis yang menawan ini isteri engkau yang terjatuh ke dalam tasik".
Sambil menangis Pak Bijan menjawab... "ya, itulah isteriku..."
Pari Pari pun marah, "*Sungguh ku tak sangka, kau yang jujur satu masa dulu telah menjadi tamak".
Sambil menahan pilu Pak Bijan menjawab, "Aku bukan tamak, kalau aku kata 'tidak' pada Hasmiza Othman... kau mungkin akan bawakan pula wanita lain...kalau aku katakan 'tidak' juga, barulah kau bawakan isteriku...bila aku kata 'ya', kau akan berikan mereka bertiga padaku termasuk isteriku...".
"Isteriku yang mempunyai nafsu yang buas itu pasti akan menghabiskan semua duit yang kau berikan kepadaku. Bukankah duit itu lebih baik dibelanjakan untuk pembangunan kemudahan, fasiliti dan infrastruktur di kampungku?"
Pari Pari Tasik tersentak mendengar jawapan Pak Bijan lalu dia menjadikan Pak Bijan ketua kampung. Maka bermulah pemerintahan Pak Bijan yang banyak memberi manfaat kepada rakyat. Dia mendapat sokongan tak berbelah bagi dari penyokong taksubnya seperti Ali Gincu dan Jamal Hingus.
Pentadbirannya yang disanjungi di mata dunia sering mendapat liputan WSJ(Warkah Suara Jibby) dan sekaligus mengangkat nama kampungnya di peringkat antarabangsa.
.
submitted by Wyrm_McFly to malaysia [link] [comments]


2014.12.31 20:26 mandonga cerita suami isteri

submitted by mandonga to Reviews [link] [comments]


http://activeproperty.pl/