Resipi koleksi sedap mami

Know your roti

2023.08.04 12:20 KevinMeng_ Know your roti

Know your roti submitted by KevinMeng_ to malaysia [link] [comments]


2023.04.16 00:03 Zoffya TREND BAJU RAYA SEDONDON DI ZOFFYA

TREND BAJU RAYA SEDONDON DI ZOFFYA

https://preview.redd.it/30y5d0c7n4ua1.jpg?width=480&format=pjpg&auto=webp&s=0816930aa052096b132b84d4004f81fa222ede76
Aidilfitri datang lagi.
Mesti yang sudah berkeluarga sibuk memilih pakaian yang sedondon untuk digayakan bersama di pagi Syawal nanti.
Tentu masing-masing kerenah untuk tampak cantik dan segak di pagi Hari Lebaran. Namun, mengapakah kita perlu memakai pakaian sedondon untuk raya?
Asalkan ada baju, itu sudah mencukupi, bukan? Nak cari baju sedondon pun macam susah, kita pakai baju ikut citarasa masing-masing sahaja lah.
Mari kita kongsikan kenapa perlu pakai baju raya sedondon di hari raya nanti.


https://preview.redd.it/lclbz949n4ua1.jpg?width=1000&format=pjpg&auto=webp&s=e408c55f752b35f0c06ab8f701f6f4b3765dc16f
Pakai Sedondon di Pagi Raya
1. Semangat kekeluargaan
Tak nampak semangatlah keluarga itu kalau tak berdondon. Kita datang beraya satu keluarga mesti nampak lebih meriah kalau semua pakai baju sedondon. Baju raya sedondon dapat menzahirkan rasa cinta kita kepada keluarga dan berasa lebih berbahagia di hari Raya.
2. Nampak cantik dan kemas
Memang sudah sikap manusia yang sukakan benda-benda yang cantik, kemas dan teratur. Oleh itu, jika satu keluarga berpakaian sedondon, mereka akan kelihatan sungguh sedap mata memandang. Malah kehadiran mereka boleh menceriakan majlis dan sanak-saudara.
3. Nampak Cantik Apabila Bergambar
Ini antara sebab ramai keluarga nak berdondon pada 1 Syawal. Dengan adanya media sosial, bergambar di pagi Raya merupakan aktiviti yang wajib dilakukan. Bayangkan bergambar dengan satu keluarga yang berpakaian sedondon seirama?
Tentu sungguh comel dan ‘sweet’. Sesudah bergambar, pakat-pakat kongsi gambar-gambar cantik di media sosial. Lagi-lagi sekarang trend TikTok, pasti semua sibuk ambil video untuk dikongsi bersama pengikut di TikTok.
4. Mencipta Kenangan
Dalam sesebuah kenduri rumah terbuka, keluarga yang berpakaian sedondon akan lebih senang dicam dan diingati. Secara tidak langsung, ia akan merapatkan lagi hubungan keluarga dan menjadikan satu kenangan manis.
5. Eratkan silaturrahim
Buat anak-anak yang sudah besar dan merantau ke negeri atau negara lain, Raya merupakan peluang untuk merapatkan kembali hubungan keluarga.
Walaupun ada yang tidak mampu pulang ke kampung, cukuplah sekadar berbaju yang sama supaya terasalah sedikit kasih sayang antara ahli keluarga.
6. Memeriahkan Hari Raya Aidilfitri Yang Istimewa
Telah menjadi satu tanggungjawab kepada umat Islam untuk memanjatkan rasa syukur dan gembira di hari yang mulia. Selain daripada solat sunat raya, bermaaf-maafan sesama saudara dan sahabat handai, kita boleh menghiaskan diri asalkan mengikuti syarak. Berpakaian sedondon sekeluarga boleh dijadikan satu cara kita memeriahkan Syawal dan menzahirkan rasa syukur.
Mesti kita fikir nak dapat baju sedondon ni mesti susah. Anda silap.
Anda boleh membeli baju raya sedondon untuk sekeluarga di zoffya.com Terdapat pelbagai pilihan untuk anda dan keluarga.
Tapi sebelum tu dah fikir ke warna baju raya untuk tahun ini?


https://preview.redd.it/gshhmrkmn4ua1.jpg?width=1080&format=pjpg&auto=webp&s=484d73899b8b735d877e8e9bdfc2ac2646ed5d0b
Warna Tema Baju Raya 2023
Pastinya ramai dalam kalangan kita menunggu dan masih memikirkan idea warna tema baju raya tahun 2023.
Bagi yang sudah berkeluarga, pastinya mencari baju sedondon. Manakala bagi yang berpasangan juga pastinya mencari warna baju yang bersesuaian untuk kedua-dua pasangan.
Kalau anda masih belum pilih warna baju untuk raya dan susah untuk buat pilihan, kami kongsikan tema warna baju raya yang dijangka akan menjadi trend pada tahun ini.
Jom pilih warna baju raya yang sesuai dengan tona warna anda dan pasangan. Warna-warna ini juga terdapat di dalam ZOFFYA LUXE : SEMEKAR AIDILFITRI koleksi rekaan yang terbaharu yang diperkenalkan oleh ZOFFYA untuk tahun 2023 yang pastinya sedondon satu keluarga ibu, anak perempuan dan ayah serta anak lelaki.
Pemilihan tema warna baju raya sangat penting kerana raya hanya disambut setahun sekali. Lebih istimewa bila disambut dengan keluarga dengan tema warna yang sama.
Selain baju kurung, baju Melayu dan kurta untuk lelaki juga mempunyai pelbagai jenis warna yang boleh dipadankan dengan tema warna baju raya golongan wanita.

Sage green
Warna sage green ini aadalah warna yang semakin popular dalam dunia fesyen ketika ini. Ia adalah salah satu warna yang muted dalam kategori warna hijau. Berdasarkan psikologi warna, Sage Green adalah warna yang memberikan perasaan ketenangan, keseimbangan dan keharmonian menjadikannya pilihan yang bagus untuk mewujudkan persekitaran yang santai dan mesra.
Jadi, tidak hairanlah warna ini menjadi pilihan ramai untuk hari raya nanti.
Lilac purple
Warna yang ramai cari untuk raya kali ini adalah warna Lilac Purple. Warna ini adalah warna yang lembut, pastel dan menyerlahkan lagi ciri-ciri feminin buat wanita yang memakainya. Dalam psikologi warna, lilac juga sering dikaitkan dengan kemewahan, kecanggihan dan menjadikan ia sebagai pilihan warna popular untuk fesyen yang mewah.
Hitam
Hitam itu menawan.
Tidak dapat disangkal lagi bahawa warna hitam ini sentiasa menjadi pilihan ramai tidak kira situasi, acara ataupun perayaan. Yakin ramai yang minat warna hitam ini kerana mudah untuk dipadankan dengan pelbagai corak dan warna tudung.
Jadi, tidak hairanlah warna hitam ini selalu menjadi pilihan. Warna hitam juga sering dikaitakan dengan warna yang tegas dan berani. Malahan, ia juga menyerlahkan lagi sifat elegan bagi wanita yang memakainya.
Lavender
Selain warna lilac, warna lavender juga menjadi pilihan ramai untuk raya tahun ini. Warna lavender juga adalah salah satu warna yang cerah dan lembut sahaja apabila dipakai.
Pemilihan warna ini bergantung juga kepada personal preference. Ada orang suka warna purple yang cerah, ada juga yang suka warna gelap. Di samping itu, warna lavender juga sering dikaitkan dengan feminin, kelembutan dan ketenagan.
Anda juga boleh pilih digital lavender. Bersifat gender neutral dan sesuai digayakan oleh lelaki dan wanita. Boleh pilih untuk jadi warna tema seisi keluarga kerana warna ini juga telah dipilih sebagai warna utama tahun 2023.
Nude/champagne
Antara warna lain yang menjadi pilihan waktu raya nanti adalah warna Nude atau Champagne. Semestinya warna ini ada peminatnya yang tersendiri. Ia adalah warna yang sering dikaitkan dengan kesederhanaan ketenangan dan mudah didekati.
Warna nude berdasarkan warna kulit orang Caucasians iaitu gabungan antara warna coklat pucat dan putih. Warna ini membuatkan pemakainya kelihatan elegan, praktikal dan moden.
Warna ini sangat cantik kalau dijadikan tema warna baju raya kerana boleh dipadankan dengan pelbagai warna lain termasuk warna hitam dan coklat gelap.
Navy blue
Warna seterusnya adalah warna Navy Blue. Pastinya ramai yang sudah tahu bahawa warna navy blue ini adalah warna neutral. Oleh itu, ia sesuai digunakan oleh sesiapa sahaja sama ada anda mempunyai tona kulit cool ataupun warm.
Warna ini adalah warna yang sentiasa ada dalam mana-mana sahaja koleksi pakaian dalam dunia fesyen.
Maroon
Warna maroon juga antara warna yang popular dan hot pada tahun ini. Banyak koleksi pakaian raya yang menjual warna ini. Terdapat pelbagai corak dan rekaan yang boleh digayakan dengan warna ini.
Bagi penggemar warna merah tetapi tidak ingin kelihatan menyerlah, boleh pilih warna maroon sebagai baju raya anda.
Kelabu
Kelabu juga antara warna yang menjadi pilihan pada raya nanti. Kelabu adalah warna yang neutral dan sesuai dipadankan dengan pelbagai warna. Terdapat banyak rekaan dan pilihan baju kurung dengan warna kelabu.
Warna kelabu ada yang pekat, gelap dan cerah. Tetapi untuk memilih kepekatan warna kelabu itu bergantung kepada kecenderungan masing-masing.
Baby blue
Selain warna navy blue, baby blue juga antara warna yang semakin popular sekarang ini. Golongan muda lebih suka memakai warna ini berbanding golongan berusia. Warna baby blue adalah warna pastel yang lembut yang memberikan kesan ketenangan.
Antara warna yang sesuai dipadankan dengan warna baby blue adalah Beige, Nude, Champagne, Navy Blue, Pigeon Post, Lavender dan lain-lain.
Light yellow
Walaupun tidak ramai yang mempunyai keyakinan memakai warna seperti ini tetapi warna ini juga antara warna yang banyak dicari raya nanti. Warna soft atau light yellow ini adalah warna yang lembut dan cerah. Ia juga adalah salah satu warna pastel yang ramai dicari oleh golongan muda.
Warna light/soft yellow ini membawa mesej seperti keceriaan, kebahagiaan, bertenaga dan menenangkan.
Dah tahu warna apa yang hendak dipilih? Jom kita terjah koleksi ZOFFYA LUXE : SEMEKAR AIDILFITRI. Sebuah koleksi yang memberikan keselesaan buat semua di hari raya nanti.


https://preview.redd.it/hpkds0qan4ua1.jpg?width=1226&format=pjpg&auto=webp&s=0c655b743fc2706235282a92a25bd0313f9af9a2
KOLEKSI ZOFFYA LUXE : SEMEKAR AIDILFITRI SESUAI UNTUK SEISI KELUARGA
Koleksi ZOFFYA LUXE : SEMEKAR AIDILFITRI bagi tahun 2023 merupakan koleksi rekaan yang terbaharu yang pastinya sedondon satu keluarga ibu, anak perempuan dan ayah serta anak lelaki.
Sudah tentunya tak meriah Aidilfitri jika kita tidak mengenakan baju raya sedondon bersama keluarga tercinta. Setiap keluarga pasti ada tema warna baju raya yang tersendiri.
Oleh itu, para isteri haruslah memakai baju yang sedondon dengan si suami.
Bagi yang inginkan kurung moden dengan silky french lace di bahagian atas baju sehingga tangan dan bahagian atas skirt, PEONY Pleated Plain pastinya memjadi pilihan. Jika si isteri menggayakan PEONY Pleated Plain, suami mesti segak bergaya dengan Baju Melayu ARJUNA
Baju Melayu ARJUNA diperbuat dari material Santana cotton blend yang mempunyai rekaan moden tanpa pesak juga mempunyai koleksi untuk kanak-kanak lelaki.
ZOFFYA memartabatkan baju-baju Melayu dan mengekalkan identiti orang Melayu dengan menawarkan rekaan tak lapuk dek hujan, tak lekang dek panas.
Untuk ibu yang sedang mengandung, baju PEONY adalah sangat selesa untuk digayakan sewaktu raya.
Satu lagi koleksi baju kurung moden ialah CATTLEYA Pleat printed. Kurung moden diperbuat daripada fabrik fiore poly printed khas dengan godet net yang tampak mewah.
Terdapat perincian lace yang menarik di bahagian dada dan hujung tangan serta boxpleat di bahagian lengan rekaan CATTLEYA ini.
Rekaan baju kurung CATTLEYA dalam koleksi ZOFFYA LUXE: SEMEKAR AIDILFITRI nampak lebih elegan dengan hiasan lace.
Bagi suami pula jika tidak mahu berbaju Melayu, boleh sarungkan kurta di pagi Syawal. Terdapat pelbagai jenis kurta koleksi ZOFFYA LUXE: SEMEKAR AIDILFITRI yang sesuai untuk jejaka yang mementingkan keselesaan.
Antaranya ialah Kurta MALEEK. Diperbuat daripada Printed Poly (10% Stretchable), kurta inimerupakan kurta potongan biasa yang sesuai digayakan dengan koleksi CATTLEYA. Kurta Maleek bercorak petak-petak kecil.
Kolar teluk belanga (kolar leher bulat) dengan perincian jahitan atas dan pembukaan butang hadapan tunggal (butang ukiran tersuai Zoffya). Mempunyai Poket sisi tersembunyi (kedua-dua belah) dan reka bentuk lengkung garis bawah.
Bagi wanita yang inginkan kelainan dan penuh bergaya di hari raya nanti, boleh pilih MIMOSA, koleksi reka bentuk jenis kaftan kurung.
Diperbuat daripada kain jacquard satin yang mempunyai leher V dengan stand collar serta lace di bahagian tangan. Reka bentuk ini memiliki maksud tersendiri iaitu halus, mulus dan sopan.
Dapat lihat reka bentuk Mimosa mempunyai kehormatan yang sesuai untuk digayakan oleh ibu dan juga anak. Bagi kaum bapa pula boleh pilih koleksi kurta Raden daripada material soft cotton linen.
Rekaan kurta dari ZOFFYA LUXE: SEMEKAR AIDILFITRI ini memang sedondon dengan baju untuk wanita.
Koleksi MIMOSA ini juga boleh dipadankan dengan Baju Melayu ARJUNA.
Selain itu, terdapat rekaan CALENDULA dengan material bloomcore printed 10% yang stretchable dengan gabungan gaya kimono style dan gabungan mermaid cut skirt.
CALENDULA Flare Printed Kurung Modern dengan Floral Embellishment ini dipenuhi dengan bunga-bunga yang mekar dan mewarnai hari raya anda sekeluarga dengan lebih ceria!
Jika isteri dan anak perempuan gayakan corak berbunga, suami dan anak lelaki boleh gayakan dengan baju Melayu ARJUNA ataupun kurta MUEEZ. Kurta tanpa corak ini diperbuat daripada pearl skin satin yang lembut.
Kurta potongan bias aini mempunyai leher cekak musang dan 3 panel badan hadapan dengan celah pembukaan butang hadapan.
Mempunyai poket sisi tersembunyi (kedua-dua belah) dan reka bentuk lengkung garis bawah.
Jika anda inginkan koleksi sedondon lengkap untuk sekeluarga namun dengan menggayakan kaftan, pastinya anda akan memilih koleksi AIMEE CAFTAN In Printed Korean Chiffon Crepe dan kurta MATEEN.
Kaftan AIMEE ini diperbuat daripada material Korean chiffon crepe. Kaftan ini kaftan longgar dan nursing friendly yang mempunyai zip di bahagian hadapan dan mesra wuduk.
Dipadankan dengan kurta MATEEN dari fabrik printed poly (10% stretchable) dan bercorak amat sesuai untuk bergaya di hari raya. Koleksi pakaian ini sesuai untuk aktiviti ziarah ke rumah sanak saudara dan sahabat handai.


https://preview.redd.it/x7on21xcn4ua1.jpg?width=1800&format=pjpg&auto=webp&s=75ca3ca7259fbac011ee8b3a538da65e15e64647
Kenapa Perlu Memilih koleksi ZOFFYA LUXE: SEMEKAR AIDILFITRI
Koleksi ZOFFYA LUXE: SEMEKAR AIDILFITRI sebuah koleksi raya sedondon buat anda dan yang tersayang, sebagai lambang kekeluargaan dan cinta sejati.
Koleksi istimewa daripa ZOFFYA INI mengambil masa lebih 6 bulan untuk memastikan ianya sempurna.Dari penghasilan rekaan pula, pemilihan dilakukan dengan penuh teliti, bagi menghasilkan gabungan yang sempurna buat anda.
Selain baju kurung dan kaftan untuk wanita, baju Melayu dan kurta untuk lelaki juga mempunyai pelbagai jenis warna yang boleh dipadankan dengan tema warna baju raya golongan wanita.
Pastinya koleksi ZOFFYA LUXE: SEMEKAR AIDILFITRI merupakan one stop centre untuk anda memilih pakaian sekeluarga di hari raya nanti.
Jika anda berminat untuk memiliki koleksi ZOFFYA LUXE: SEMEKAR AIDILFITRI, anda boleh membuat pembelian secara online. Dapatkan potongan harga sebanyak RM 30 bagi setiap baju yang ditawarkan. Promosi adalah TERHAD.
Kualiti yang ditawarkan oleh Koleksi ZOFFYA LUXE: SEMEKAR AIDILFITRI sememangnya terjamin dan sentiasa menjadi pilihan ZOFFYALOVERS.
Dapatkan koleksi semekar aidilfitri di zoffya.com
submitted by Zoffya to Zoffya [link] [comments]


2023.02.24 04:13 Veloya123 Bubur Nasi

Bubur Nasi ini sangat sedap, cubalah sekarang.
submitted by Veloya123 to u/Veloya123 [link] [comments]


2022.12.21 09:42 NewBalanceID Bagaimana cara merawat sepatu pria?

Sepatu pantofel pria adalah salah satu gaya serbaguna di lemari pakaian yang bisa dipasangkan dengan banyak pakaian. Karena sepatu pantofel ini adalah aksesori yang mudah dipakai, Anda tidak perlu berpikir dua kali untuk menatanya dengan pakaian formal dan casual. Agar terlihat seperti baru, Anda perlu membersihkan dan menyimpan sepatu loafers dengan cara yang benar. Teknik perawatan pantofel pria bergantung pada bahan dan konstruksinya. Sepatu pantofel pria terbaru hadir dalam berbagai bentuk dan warna, jadi pastikan Anda menggunakan bahan kimia dan alat yang tepat untuk membersihkan dan menyimpannya. Hindari menggunakan campuran keras atau perangkat yang dapat merusaknya secara permanen.
Bagaimana Cara Merawat Sepatu Pria?
Disarankan agar Anda merawat pantofel pria Anda secara teratur untuk meningkatkan umur panjang mereka dan membuat mereka terlihat baru untuk jangka waktu yang lebih lama. Apakah itu sepatu Dr. Martens loafer yang menonjolkan jumbai atau sepatu Adrian Tassel loafer dengan sol yang diluruskan, Anda memerlukan perawatan yang tepat untuk masing-masing sepatu tersebut. Berikut adalah beberapa tips yang dapat membantu Anda merawat sepatu loafers pria dengan cara yang benar.
Sepatu Loafer Pria In Linea
Linea memiliki berbagai macam sepatu pantofel pria dari merek high-end seperti Dr Martens, Adrian Tassel, Kontatto, dan Camper. Anda dapat memilih dari banyak sepatu loafers eksklusif yang sesuai dengan kepribadian dan gaya Anda. Baik Anda membeli pantofel pria untuk acara formal atau sepatu cokelat untuk pakaian casual, Anda dapat menemukan banyak pilihan di Linea.
Jika Anda sedang mencari sepatu pantofel pria, Anda dapat melihat pilihan necis yang ditawarkan Linea. Jika ingin bereksperimen, pilih Adrian Tassel loafers dengan elevasi platform. Beberapa gaya dari koleksi desainer ini juga menampilkan detail seperti jumbai dan simpul. Sepatu loafers di Linea ini akan membuat Anda menjadi pusat perhatian, ke mana pun Anda pergi.
Dijual di Linea
Linea menawarkan beberapa diskon dan penawaran menarik untuk berbagai merek selama obral. pantofel pria bisa Anda dapatkan dengan harga terjangkau dari brand ternama seperti Dr Martens dan Adrian Tassel, serta Camper. Anda akan menemukan diskon yang didambakan hingga 50% untuk koleksi terlaris dan gaya trendi. Silakan dan beli sepatu pantofel favorit Anda dari departemen sale Linea Shoes untuk menambahkan sentuhan modis pada lemari pakaian Anda.
submitted by NewBalanceID to u/NewBalanceID [link] [comments]


2022.12.21 08:19 NewBalanceID Bagaimana cara merawat sepatu bot wanita?

Sepatu boots wanita adalah alas kaki klasik yang telah menjadi bahan pokok lemari pakaian dalam beberapa tahun terakhir. Boots adalah milik yang berharga, jadi penting untuk merawatnya untuk memperpanjang daya pakainya. Sepatu bot umumnya terbuat dari bahan seperti kulit dan suede meskipun kain lain juga dapat digunakan. Sementara bahan-bahan seperti kulit dapat dibersihkan dengan mudah dengan bahan-bahan minimal, sepatu bot suede membutuhkan pembersih kain dan lapisan pelindung semprotan biasa untuk menjaganya tetap seperti baru. Penting untuk merawat sepatu boots wanita melalui penyimpanan dan pembersihan yang tepat untuk meningkatkan daya tahannya.
Bagaimana Cara Merawat Sepatu Boots Wanita?
Jika Anda membeli boots untuk pertama kalinya, Anda mungkin bertanya-tanya bagaimana cara merawatnya. Anda mungkin khawatir tentang menemukan produk yang tepat untuk menghindari perubahan warna. Apakah Anda memiliki boots Camper atau sepatu boots Dr. Martens, berikut adalah beberapa tips untuk membantu Anda merawat sepatu boot wanita Anda dengan cara yang benar.
Boot Di Linea
Linea Shoes menghadirkan beragam pilihan sepatu boots wanita dari merek kelas atas seperti Dr Martens. Pilih dari banyak gaya yang sesuai dengan selera eklektik Anda. Baik Anda mencari alas kaki yang halus atau lebih memilih tambahan yang unik untuk koleksi boots Anda, Linea memiliki semuanya. Jika Anda lebih menyukai tampilan yang klasik, kami merekomendasikan sepatu boot wanita dengan warna seperti coklat dan hitam. Namun, jika Anda suka bereksperimen dengan gaya Anda, sepatu wanita boots kulit dengan warna krem ​​dan cokelat bisa menjadi pilihan Anda. Hak tinggi sepatu boots Dr. Martens dalam warna biru laut yang memukau dapat membuat Anda menonjol dari keramaian dan menarik perhatian ke mana pun Anda pergi.
Sale Di Linea
Linea menawarkan diskon dan penawaran luar biasa untuk berbagai merek selama penjualan. Anda bisa mendapatkan boots dari merek seperti Camper dan Dr Martens dengan harga terjangkau. Situs web kami juga menawarkan diskon besar-besaran untuk koleksi terlaris pilihan dari berbagai merek. Misalnya, koleksi Camper Brutus yang populer tersedia dengan diskon 50% untuk Linea Shoes. Silakan berbelanja sepatu favorit Anda dari Linea Shoes hari ini!
submitted by NewBalanceID to u/NewBalanceID [link] [comments]


2021.08.06 08:41 nurulaishah65 Beef Curry Penang Style

1 kilo daging bahagian untuk buat kari
2 labu bawang merah
5 bawang putih
1 inci halia
1 inci lengkuas
cili kering -dikisar ( boleh ganti segenggam cili jika suka lebih pedas)
1 mangkuk santan pekat
gula
garam
kerisek
asam gelugor
daun kunyit
Kisar bawang merah,putih,halia,lengkuas hingga halus.
Satukan bahan kisar dengan cili kering kisar.
Masak daging bersama bahan bahan kisar hingga empuk
Setelah daging agak empuk,masuk santan pekat dan serbuk kunyit
Biar daging mengering,Kemudian masuk gula,kerisek dan garam
Setelah rendang masak masuk hirisan daun kunyit
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
1 kilo tenderloin meat
2 large onion
5 garlic
1 inch ginger
1 inch galangal
1 bowl thick coconut milk
1 packet fried coconut paste
Tamarind slice
Tumeric leaves
Salt and sugar to taste
1/2 bowl blended dried chillies


Steps

Blend finely onions,garlic,ginger and galangal
Blend dried chillies
Mix all ingredients in a wok and let it simmer
Add in salt and sugar to taste and boils till nicely dry
Add in tumeric leaves



---------------------------------------


rendang daging,rendang daging sapi,resep rendang daging sapi,resep rendang daging,resepi rendang daging,resepi rendang daging simple,resepi rendang daging simple tapi sedap,resepi rendang daging hitam,resepi rendang daging tok,resepi rendang daging simple dan sedap,resipi rendang daging lembu,resepi masak rendang daging lembu,beef rendang,rendang daging daun kunyit,Rendang Daging Mudah / Simple Beef Rendang...wanginya daun kunyit,simple beef rendang,rendang
submitted by nurulaishah65 to happyathome [link] [comments]


2021.06.02 11:42 ulasan_id Lamora Ulasan – Formula Perawatan Kulit Anti penuaan Untuk Wanita !

Lamora tidak diragukan lagi merupakan serum kontra-maturasi yang dapat membantu memulihkan penampilan fisik segar dari epidermis. Produk ini menjanjikan untuk menyediakan faktor-faktor yang tepat yang dapat membantu Anda ingin menjaga daerah epidermis bercahaya, kenyal, lembab dan sehat.
Selain itu, serum yang tidak bertambah tua ini konon terdiri dari komponen penambah kolagen yang dapat mencegah kulit dari penipisan dengan membantu menutupi masanya. Secara khusus, kolagen adalah protein sehat yang cukup namun penting yang memberikan pori-pori wajah dan kulit platform, stabilitas, dan ketangguhan.
Jika Lamora kemampuan terutama karena klaim, itu mungkin mengurangi tampilan menangani koleksi, lipatan, area coklat, dan penampilan kendor. Penemu dalam produk ini meyakinkan pembeli bahwa hasil nyata mungkin akan terlihat hanya dalam beberapa bulan menggunakan suplemen nutrisi. Sempurna, sebagian besar losion dan krim yang lebih tua dari nol berjanji untuk bekerja dengan cara yang persis sama.
Siapa yang Tampaknya Menjadi Pembuat Lamora?
Lamora tidak memiliki situs web-situs web yang mapan dan juga tersedia untuk dijual melalui situs web 3rd-bash yang mungkin belum mengungkapkan sesuatu apa pun tentang siapa produsen dari objek Anda. Itu dapat dibuat di Amerika Serikat. Itu semua yang diketahui tentang Lamora.
Meskipun perusahaan tidak memiliki situs web, namun, ia memiliki halaman web Facebook atau myspace di mana pembeli dapat khawatir tentang hal ini. Namun, halaman tersebut tidak seaktif dengan hanya 109 pengikut dan sedikit pengguna yang mengomentari kiriman tersebut.
Jadi Bagaimana Lamora Melakukan Pekerjaannya?
Menjadi tua dilaporkan menjadi strategi biologis yang kompleks dan seringkali hal-hal yang kita rasakan saat tubuh mulai berkerut hanyalah akibat dari kekurangan kesehatan secara keseluruhan. Lipatan ke atas, garis-garis wajah atau tampilan yang tidak sedap dipandang pada area kulit terjadi karena kerusakan yang terkait dengan protein kesehatan yang signifikan yang disebut kolagen, yang tentu saja krim perawatan kulit unik ini dirancang untuk tetap terkendali.
Ditetapkan pada dasarnya, Lamora terdiri dari bahan-bahan aktif yang beberapa penelitian biasanya tampaknya berinteraksi dengan meningkatkan peluncuran kolagen. Pada aspeknya, kolagen mengurangi penipisan kulit Anda dan menghilangkan garis-garis halus dan kerutan. Dengan banyak kolagen, kekencangan dan kekenyalan epidermis jauh lebih baik.
Lamora Aspek – Apakah Dia Aman Dan Aman Dan Efisien?
Seluruh jenis zat yang ditemukan dalam suplemen gizi ini selalu diungkapkan melalui pembuatnya, atau melalui distributor.
Namun, beberapa iklan tentang produk berspekulasi bahwa Lamora mengandung peptida.
Setiap jenis peptida juga tidak diungkapkan. Namun, melihat keefektifan peptida, secara keseluruhan, dapat memberikan foto ini dari hal-hal yang mereka suplai.
Peptida – Meskipun Anda akan mempelajari berbagai jenis, peptida cenderung menjadi bagian dari beberapa jenis solusi perawatan anti-penuaan. Komponen bahan ini mungkin memainkan peran utama dalam sintesis kolagen dan menghindari degradasinya, menurut sebuah artikel penelitian di The Journal of Clinical and Aesthetic Dermatology.
Sudahkah Anda Menemukan Manfaat Utama Lamora?
Ini juga dapat melindungi peningkatan generasi kolagen dalam tubuh Anda.
Akan membantu menurunkan garis-garis halus, dan kerutan di tempat-tempat coklat tua mungkin.
Meningkatkan kekencangan dan elastisitas area kulit.
Pemikiran untuk membantu mengembalikan cahaya tubuh.
Bahkan kulit mungkin akan segera tiba di Indonesia setelah berkepanjangan sistem ini.
Apakah Ini Benar-Benar Berfungsi dan Apakah Layak Dibeli? Cari Tahu Lebih Banyak Di Sini!
Hanya Apa Negatif Dari Lamora?
Pilihan komponen produk hanya tidak terungkap yang tampaknya sangat mencurigakan.
Tanpa rincian suplemen kesehatan, reaksi merugikan dari proses Anda berlanjut menjadi tidak biasa.
Produsen Lamora sama sekali tidak terkenal karena keandalan produk tidak dapat diuji.
Sebenarnya tidak ada umpan balik pelanggan yang parah secara eksklusif untuk sistem ini.
Metode ini adalah tempat-unik.
Pertanyaan yang Sering Diajukan (FAQ) tentang Lamora
Lamora tidak diragukan lagi adalah serum tua yang sama sekali tidak tumbuh dengan berbagai aspek positif. Selain itu, pegangan biasanya selalu disimpan sendiri sebelum menunjukkan barang lain dengan menarik efek akhir tertinggi pengguna dengan cepat.
Ini menegaskan itu akan menjadi lebih lambat menjadi lebih tua, meningkatkan kadar kolagen, menjaga pori-pori dan kulit terhidrasi, mengembalikan kekencangan dan kekenyalan kulit dan menghadirkan pori-pori wajah dan kulit kecemerlangan dengan suasana yang dibenarkan.
Namun, kelemahan sebenarnya dari serum ini adalah produsen belum membagikan informasi yang cukup tentang produk. Tidak ada koleksi senyawa, tidak ada detail pabrikan, dan banyak lagi.
Biasanya, dalam hal apa pun - mengembangkan produk dan obat yang lebih matang dengan bahan-bahan seperti ceramides, peptida, keasaman hialuronat dan retinol memiliki hasil yang jauh lebih baik dalam memotong lipatan. Bahan-bahan yang memiliki uji ilmiah lebih baik. Memilih produk dengan pemasok terkenal akan jauh lebih cerdas.
Serum mungkin hanya memberi lapisan kulit peningkatan pada perawatan singkat tetapi versi terbaik yang dapat ditingkatkan kesan Anda selama bertahun-tahun, banyak hal yang dapat meningkatkan harga diri Anda.
Konsistensi dan tampilan epidermis berubah, seiring dengan bertambahnya usia sistem kami mengelompokkan struktur. Gejala dan Tanda-tanda penuaan terdiri dari kerutan, garis dan kerutan, kerusakan pada bahan-bahan lembab, perkembangan tidak teratur, dan epidermis yang suram dan tampak lelah. Ada banyak lotion anti-kerut di luar sana yang memotivasi untuk menghasilkan warna kulit yang terasa dan terlihat lebih muda. Beberapa salep anti-kerut menjanjikan setiap hal kecil dari facelift atau mungkin menawarkan banyak dicari "mata air awet muda". Kebenaran langsungnya adalah kebanyakan orang hanyalah lotion dan krim area kulit yang diiklankan sebagai produk dan solusi kontra-penuaan.
Di bawah ini Anda akan melacak beberapa formulasi serum / krim kerut paling bermanfaat yang sekarang tersedia, dalam perspektif kami.
Q: Bagaimana Dalam Event Anda Memperhitungkan Lamora?
A: Ini harus diterapkan dua kali sehari pada kulit bersih. Itu sementara petunjuk penggunaan produk ini tidak disediakan, apa yang kami ketahui dari beberapa sumber.
Dengan sebagian besar serum anti-penuaan, tip untuk hasil yang lebih baik meliputi;
Bersihkan wajah Anda 2 kali sehari untuk melihat pori-pori kulit area kulit hingga serum menembus dengan benar.
Kontra-peningkatan serum lama harus digunakan 2 kali sehari.
Perhatikan pola makan dan olahraga secara rutin untuk menjaga kesehatan fisik dalam waktu lama.
T: Berapa Pengeluaran Lamora?
A: Harga dari produk perawatan kulit ini tidak diungkapkan secara publik.
T: Hanya Masalahnya Adalah Kebijakan Pengembalian Lamora?
A: Garansi pengembalian barang ini juga tidak diungkapkan, dan juga situs 3rd-bash yang mengiklankan barang tersebut belum membahas apa yang bisa kami temukan dengan baik khususnya bagaimana pembuat gula mengirimkan barang.
T: Apakah Lamora Menawarkan Variasi Versi Uji Coba Gratis?
A: Lamora memang memberi Anda tes hanya untuk waktu terbatas Anda. Informasi tentang detail ini juga tidak akan berhasil ditemukan.
Kunjungi Disini - https://www.ulasan-id.com/lamora/
submitted by ulasan_id to u/ulasan_id [link] [comments]


2021.04.27 07:36 somebodyidoknow Resepi Ayam Yang Mudah Disediakan


Bahan-bahan diperlukan:

  1. 4-5 keping dada ayam – potong kecil
  2. 3 batang kacang panjang – potong panjang
  3. 1 biji kuning telur
  4. 1 sudu makan tepung gandum
  5. 1/2 sudu teh garam, perasa, gula
  6. 1/2 batang lobak merah – potong kecil
  7. 1 biji bawang besar – potong/ mayang
  8. 3 ulas bawang putih – ketuk/ cincang
  9. 1-3 cili merah & hijau – mayang
  10. Minyak masak – secukupnya
Resepi Ayam

Cara memasak:

  1. Masukkan isi ayam yang telah dipotong bersama garam, kunyit, kuning telur dan tepung ke dalam mangkuk. Gaulkan semua bahan sehingga sebati.
  2. Kemudian, panaskan minyak masak dan goreng semua bahan yang telah digaul tadi sehingga hampir garing. Angkat dan toskan ayam itu. Diingatkan supaya tidak menggoreng terlalu lama, takut ayam keras.
  3. Keluarkan lebihan minyak dan tinggalkan sedikit untuk menumis. Tumiskan bawang besar dan bawang putih sehingga naik bau. Kemudian, tambahkan bahan lain; kacang panjang, lobak merah, dan cili. Tumis bersama garam, gula dan perasa seperti sos tiram.
  4. Gaulkan semua bahan sehingga sebati dan naik bau. Masukkan ayam yang telah digoreng dan gaul sekali lagi sehingga semua bahan sebati bersama ayam. Jangan goreng terlalu. Apabila semua bahan sudah masak, tutup.
  5. Hidangan sedia untuk dihidangkan.

Bahan-bahan diperlukan:

  1. 1 ekor ayam (dibersihkan dan dipotong sederhana)
  2. Bahan2 dikisar bersama:-
  3. 6 ulas bawang putih
  4. 7 ulas bawang merah
  5. 2 inci halia
  6. 3 batang serai (yang besar)
  7. 3 sb cili kering kisa cili boh (lebih/ kurang ikut citarasa)
  8. 2 sb serbuk kari daging
  9. 1/2 sk serbuk jintan putih
  10. 1/2 sk serbuk jintan manis
  11. 1/2 sk serbuk ketumbar
  12. 1/2 sk rempah 5 spices (takde pun takpe)
  13. garam dan aji secukupnye
  14. 3 tangkai daun kari
  15. Minyak yang menggoreng

Cara memasak:

  1. Campurkan semua bahan di atas bersama ngan ayam kecuali daun kari dan minyak. Gaul sebati dan biarkan perap selama 1 jam.
  2. Panaskan minyak dlm kuali. Pastikan minyak berlebihan supaya ayam tenggelam ketika digoreng.
  3. Masukkan ayam satu per satu dan goreng hingga masak. Taburkan daun kari bila dah 1/2 masak.
  4. Dah okey, angkat dan toskan minyak berlebihan. Boleh dimakan begitu sahaja!

Bahan-bahan diperlukan:

  1. 1 ekor ayam
  2. 6 sudu makan tepung jagung
  3. 6 sudu makan tepung beras
  4. 3 tangkai daun kari

Bahan kisar:

  1. 6 ulas bawang putih
  2. 2 inci halia
  3. 5 tangkai cili kering
  4. 2 sudu makan rempah kari
  5. 1 biji telur
  6. Garam secukup rasa
  7. 1 sudu makan serbuk lada sulah

Cara memasak:

  1. Perap ayam dgn bhn kisar, tepung jagung, tepung beras dan daun kari selama 1 jam. Perap lagi lama lagi sedap.
  2. Panaskan minyak & goreng ayam hingga masak
submitted by somebodyidoknow to u/somebodyidoknow [link] [comments]


http://swiebodzin.info