Sek isteri orang

Ini lah sebabnya kenapa ada wanita nak lelaki ada rm9k baru dia khawin lelaki tu

2024.05.15 13:17 abdulsamri89 Ini lah sebabnya kenapa ada wanita nak lelaki ada rm9k baru dia khawin lelaki tu

Ini lah sebabnya kenapa ada wanita nak lelaki ada rm9k baru dia khawin lelaki tu
Ini lah kehidupan sekarang macam lagu Shane McMahon "money money money".. Cinta jer tak cukup, duit kena ada gak.
PS : yer aku tau, rezeki orang lain2, kesusahan orang lain2 tapi mungkin sebab nampak post macam ni lah, wanita2 di luar sana lebih memilih. Pokok nya lelaki kena lah usaha lebih, sedih wei bini kena merayu kat orang lain sedangkan bila dah berkhawin tu, lelaki yang bertanggungjawab keatas isteri.
submitted by abdulsamri89 to Bolehland [link] [comments]


2024.05.13 20:41 tersxin Budaya lucah

Kenapa jais serbu orang berzina,ketuk pintu hotel orang walaupun orang itu mungkin suami isteri,tetapi pada masa yang sama tidak menghalang perkara yang mendorong zina??
Kalau korang tgk tiktok,anak muda BODOH,tkleh nk salahkan sbb orang muda mmg bodoh,tpi kumpulan ini mempopularkan budaya romen di tiktok dan disokong seperti ianya biasa dan berjenaka tentangnya seperti daddy ash atau video lucah yang tersebar..Di dalam negara Islam Agama Islam Keluarga Islam..Tak malu ke?Takda muka ke??Bayangkan kalau perempuan tu,anak kau,kakak kau,dan akan jadi mak orang..Apa kata keluarga,dan kawan kerana kita hidup dalam masyarakat Islam..Apa jadi kalau dia bunuh diri..
Disebabkan budaya ‘menormalisasikan’ zina inilah mendorong zina..Tpi yang kau tahu,serbu hotel mcm zaman p ramlee line telefon takder..Apa nk jadi??Buat secara terangan,walhal zaman dahulu masyarakat malu untuk menunjukkan dosa..aku tk stuju kalau kau ckp kerajaan tkleh kawal,atas alasan terlalu banyak..Sbb kau tak kawal tu lah yg byk..Kawal harga bleh plak
submitted by tersxin to NegarakuMalaysia [link] [comments]


2024.05.10 08:06 Aerodynamic41 Dewan Negara Speaker Datuk Mutang Tagal has passed away.

Dewan Negara Speaker Datuk Mutang Tagal has passed away. submitted by Aerodynamic41 to malaysia [link] [comments]


2024.04.26 21:43 utrecht1976 Opmerking: Onze koning Filip = De nog enige REINE KONING. ZE WILLEN HEM OOK KLONEN.

Opmerking: Onze koning Filip = De nog enige REINE KONING. ZE WILLEN HEM OOK KLONEN. submitted by utrecht1976 to tokkiefeesboek [link] [comments]


2024.04.25 20:56 tersxin Melayu dan Makhlus halus

Apakah itu tahyul??Tahyul adalah kepercayaan duit,makanan akan turun daripada langit tanpa usaha..Binatang keluar memburu,inikan manusia..Bila engkau suka dengan benda tahyul,kau akan rasa tidak ada kuasa dalam mengubah nasib kau..Kau merasakan hidup kau dikawal oleh hantu yang dihantar oleh jiran kau,atau kau percaya hidup tidak memerlukan usaha kerana hantu boleh cari makan untuk kau..
Maksud aku adalah,orang melayu suka percaya benda yang tahyul seperti santau,ilmu kebal,dan sebagainya..Contohnya,kau perangai tak baik,badan busuk,tak jaga makan,Pastu bila isteri kau mula tak sayang kau,kau kata ini angkara santau..Kau berniaga tak layan customer,nasi tak sedap,basi,tak buat iklan untuk mempopularkan kedai kau,lepastu tuduh orang buat sihir kepada kedai engkau..Kau jenis gatal,lepastu tuduh orang beri minyak dagu… Kau perangai teruk,atau tekanan,tetapi kau tuduh ada ‘hantu’ masuk badan engkau..Korang kena faham,ini adalah BISNES..Bomoh ini bisnes..Kalau kau rasa bomoh itu pandai,kenapa rumah dia kecil??kenapa tak pakai ferrari??Bahayanya kepercayaan ini adalah kerana ia menghindarkan kemajuan..Di Malaysia,kaum Melayu jauh ketinggalan..
Dengan lambakan pendatang asing seperti bangla dan pakistan,tidak mustahil orang Melayu yang percaya dengan tahyul,yang tidak mempunyai usaha,akan ketinggalan,akan merempat…Nama mungkin masih Malaysia,tetapi orang Melayu tinggal di kampung dan bangsa lain tinggal di Bandar…History bound to repeat,because Melayu so stupid cannot take notes
submitted by tersxin to NegarakuMalaysia [link] [comments]


2024.04.23 20:12 Beneficial-Dentist38 Mirrors, ADLC, Collage, 2024

Mirrors, ADLC, Collage, 2024 submitted by Beneficial-Dentist38 to Art [link] [comments]


2024.04.23 19:05 Beneficial-Dentist38 Back cover of my sketch book

Back cover of my sketch book submitted by Beneficial-Dentist38 to sketchbooks [link] [comments]


2024.04.23 18:42 tersxin Apakah itu cinta?

(Baca ni sambil buka diantara kalian-d’masiv in the background)
Swifties atau budak muda,go crazy and lunatic on this Topic Old timer boleh terang? Jadi aku tak faham lah..Cinta ini suatu perkara yang wujud atau hanya bayangan dan rekaan semata-mata..Seseorang boleh mati kerana bakteria,yang boleh menyebabkan jangkitan dan mati.Cinta adakah perkara yang betul,nyata,wujud atau hanyalah sosial konstruk yang direka hanyalah untuk menghalalkan keinginan/nafsu kita?Bolehkah seseorang mati kerana cinta yang menyebabkan tubuhnya tidak dapat bergerak?
Aku mula fikir perkara ini bila banyak berita keluar tentang isteri curang,suami curang..Kalau kau curang dengan seseorang kerana lelaki tersebut lebih kacak,kaya,jadi apa nilai cinta kau dan perkahwinan kau??Sebab dalam dunia ni akan sentiasa ada orang lebih daripada pasangan kau..Kalau kau baca red pill,kau akan dapat tau,zina ni berlaku di negara ini,dan curang berlaku..Jadi persoalannya,adakah apabila lelaki yang lebih kuat dan hebat datang,dia akan boleh rampas perempuan kau??Adakah mat rempit boleh rampas perempuan kau??Adakah kau mamat blue pill,yang taktau isteri kau ni sebenarnya dah jadi slut as hell dengan ramai lelaki?Adakah cinta itu palsu?Kebanyakan lagu Malaysia dan Indonesia akan memaparkan lagu cinta yang murni seolah-olah cinta suci itu wujud
On the other side,ada pulak perempuan yang pilih lelaki yang biasa-biasa walhal ada yang lebih baik nak ke dia..kenapa perempuan cantik ni pilih lelaki yang tak seberapa..Dan seseorang yang mempunyai segala-galanya ini direject??Contohnya,banyak kes curang,yang menunjukkan orang yang dicurangi jauh lebih lawa dan kacak daripada yang curang..Aku tak cakap kau salah,tetapi kenapa dia,padahal ada yang lebih baik??
Jadi aku berada di tengah-tengah,perempuan ni diorang nak lelaki yang paling baik atau diorang nk lelaki yang biasa-biasa??Memberi persoalan apa benda itu cinta?
submitted by tersxin to NegarakuMalaysia [link] [comments]


2024.04.21 17:21 tersxin Rogol Suka Sama Suka

Inilah apa yang terjadi sekarang..Dua orang bercinta..Lelaki guna perempuan untuk seks,dah dapat,cau…Perempuan rasa digunakan report polis,lelaki kena tangkap..Ada yang berpendapat lelaki tak salah,dan ada yang berpendapat lelaki salah..Walau bagaimanapun,ini adalah satu konflik yang terjadi,jika anda mengatakan lelaki itu salah,adakah perempuan itu boleh menggunakan zina untuk mengikat menghukum lelaki tersebut dan dirinya sebagai mangsa??Jika lelaki itu tidak salah,adakah perbuatan lelaki itu yang menggunakan perempuan untuk seks itu betul..Bagi aku,kalau kau lelaki,yang ada kakak atau adik,kau akan mengatakan lelaki bertanggungjawab walau bagaimanapun..Tetapi jika kau terlibat,mungkin kau akan menuduh perempuan juga bersalah..
Sejujurnya,aku rasa perempuan tidak salah…Sebb perempuan makhluk lemah..Perempuan salah kalau goda,tpi jika berlakunya zina,maka ianya disalahkan utamanya kepada pihak lelaki kerana lelaki boleh hidup kalau campak dalam hutan..Sebab aku tau,ramai lelaki yang merosakkan perempuan tetapi menggunakan alasan suka sama suka..Ye lah,tpi dalam hubungan tu,kau lah lelaki,kau lah penggerak,kau yang menguasai dan kau yang kuat..Contohnya,bila tertangkap satu kumpulan penjenayah,yang ketua tu mungkin lagi keras hukuman,sbb dia ketua..Walaupun ahli kumpulannya turut rela,ketua tu akan dikenakan hukum lebih berat..Bila pasangan terlanjur,ianya salah lelaki,dan bagi aku tak salah kalau perempuan itu report polis,kerana dalam Islam,zina itu memang salah..Kalau dalam barat,mungkin dia tak ada istilah rogol suka sama suka,kerana bagi diorang seks itu biasa..
Apa pendapat korang??Adakah jika suka sama suka,lelaki itu memang patut dihukum atau lelaki tersebut tidak boleh dihukum??
submitted by tersxin to NegarakuMalaysia [link] [comments]


2024.04.21 13:25 abdulsamri89 ‘Bayi Dewasa’ sudah ada rangkaian sosial

‘Bayi Dewasa’ sudah ada rangkaian sosial
WEARING DIAPERS EVEN THO GROWN ASS MAN!!!WHAT THE FUCK??? NEVER KNEW THIS KINDA PEOPLE EXIST ...😱😱😱😱
KUALA LUMPUR: Individu bergelar bayi dewasa atau sindrom bayi dewasa sememangnya ada.
Namun, pengamal gaya hidup ‘Adult Baby Diaper Lover’ atau (ABDL) itu sukar dihidu.
Mana tidaknya menjalani hidup sebagai orang dewasa seperti biasa tetapi keinginan, tabiat menjadi bayi serta kelengkapan semuanya ada di rumah.
Adam, bukan nama sebenar, merupakan individu yang mengakui mempunyai sindrom berkenaan.
Daripada keseorangan, dia kini miliki kenalan yang mempunyai minat sama.
Berkongsi dirinya menghidap ABDL Adam, 35 dari Petaling Jaya berkata keinginan menjadi bayi bermula sejak usianya 13 tahun, ketika melihat adiknya memakai lampin.
“Satu hari saya rasa nak cuba pakai lampin adik saya, masa tu kecil lagi..
“Saya ambil lampin adik saya senyap-senyap, saya cuba pakai dan muat..Masa tu timbul rasa yang sangat selesa,”katanya.
Tidak menghidap sebarang masalah kesihatan, Adam yang juga seorang jurutera berkata sejak itu juga perasaan ingin menjadi bayi mula bercambah.
“Bermula hari itu saya pakai, ibu bapa tak pernah tahu..saya ingat benda ni pelik.. Tapi bagi saya bila saya pakai lampin saya rasa sangat selesa tenang dan apa yang ada dalam naluri saya cuma nak pakai lampin,”katanya.
Menurutnya lagi, dia tidak menyangka keinginan pelik itu bukan berlaku pada dirinya sahaja.
Malahan segala kelengkapan bayi dewasa turut dijual di platform komuniti itu.
“Dengan kemajuan terkini, saya terjumpa kumpulan yang ada naluri sama macam saya.
“Segelintir mereka hanya suka pakai lampin manakala ada sesetengah lagi berkeinginan menjadi bayi dan ada yang sukakan kedua-duanya.
Walaupun sudah enam tahun mendirikan rumah tangga dan dikurniakan seorang cahaya mata sehingga kini sisi lain-nya itu tidak diketahui isterinya.
“Saya takkan pakai lampin depan isteri atau keluarga, tapi kalau saya kerja, di luar kawasan hampir sepanjang masa saya akan pakai lampin.
“Contohnya, tiap kali saya pergi gym, mendaki, di mana-mana sahaja kalau ada peluang saya akan pakai,”katanya yang merupakan salah seorang daripada 148 ahli komuniti ABDL yang dikesan di media sosial
Tidak menganggap ianya pelik, dirinya juga tidak terdetik untuk bertemu doktor atau menjalani rawatan psikologi.
Pakar Psikologi Klinikal Kanak-kanak, Dr Noor Aishah Rosli berkata, ABDL adalah lebih kepada gaya hidup individu tertentu disebabkan kurang kasih sayang, ketidakseimbangan emosi dan tidak tahu cara menyalurkan emosi dengan betul.
“ABDL ni lebih kepada gaya hidup masyarakat tertentu melayani perasaan mereka. Saya ingin tegaskan bahawa ABDL buka satu masalah perubatan dan juga bukan masalah psikologi secara khusus tetapi gaya hidup sesuatu masyarakat itu.
“Namun Begitu gaya hidup ini pun termasuk elemen psikologi yang melibatkan emosi, tingkah laku orang dewasa yang tidak wajar,”katanya.
Ujarnya pengamal ABDL yang berkelakuan seperti bayi, merengek, minum susu, dan memakai lampin adalah budaya negara luar yang sukakan perhatian dengan kebanyakkannya berlaku dalam kalangan lelaki dewasa.
submitted by abdulsamri89 to malaysia [link] [comments]


2024.04.08 12:40 tersxin Bocah vs Gagah

Aku ni tklah muda sgt,tpi bila aku layari tiktok,dimana budak2 skolah main,aku dapat masuk dalam dunia diorang,trend menari,starboy la,dll..Terdapat gejala sosial di mana di tiktok ia ditayang,dan dinormalisasikan,dapat sambutan.Berzina lah apa lah..Aku tk ckp generasi dulu tkde yang teruk,setiap generasi ada masalahnya masing2 terutama generasi muda zaman mana skali pun..
Tapi bagi korang lah kan,adakah lebih hebat bila seseorang lelaki mempunyai 5 girlfriend atau seorang isteri dan family??Bagi seorang perempuan,lebih cantik jika tayang badan atau pakai baju tutup tunjuk kesopanan dan pekerti??Adakah seseorang lelaki kuat apabila suka bergaduh dan pemarah,ataupun seseorang yang dapat menahan marah dan mengurus keadaan dengan baik..Adakah kekuatan merujuk kepada keupayaan untuk memuaskan nafsu atau menahan nafsu??Kalau kau senior dan kau lebih kuat daripada budak junior,adakah kau kuat bila kau buli org yang lemah,ataupun kau pertahankan golongan lemah??
Alah bisa tegal biasa,Biar mati anak,jangan mati adat..Adat kat sini maksudnya agama lah…Identiti orang Melayu terletak pada Agama,bukan kulit kerana orang Filipina juga muka mcm Melayu..Cuma nak korang jawab sendiri apa maksud kekuatan bagi seorang Insan?
submitted by tersxin to NegarakuMalaysia [link] [comments]


2024.04.07 20:50 Avalonisw Support me

Seks bebas adalah kegiatan yang dilakukan secara berdua pada waktu dan tempat yang telah disepakati bersama dari dua orang lain jenis yang belum terikat pernikahan. Secara umum seks merupakan hal yang secara tabu di bahas di generasi sebelumnya. Namun semakin berkembangnya informasi yang ada maka remaja cenderung untuk mendapatkan informasi yang bersifat mentah. Maka dari itu di perlukannya penyuluhan-penyuluhan dari akademika terhadap para remaja yang dalam tujuannya sebagai menyempurnakan atau menambahkan ilmu yang di dapatkan oleh remaja. Sebagai pendahuluan terdapat penelitian sebelumnya dengan judul " EFEKTIFITAS PENYULUHAN MEDIA POWER POINT DAN VIDEO ANIMASI TERHADAP PENGETAHUAN DAMPAK SEKS BEBAS PADA SISWA KELAS X DAN XI DI SMA TAMAN MADYA JETIS KOTA YOGYAKARTA". Namun pada penelitiannya cara yang di gunakan terkesan rumit dan juga tidak sesuai dengan tujuan yang akan saya teliti. Lalu terdapat juga penelitian dengan judul " GAMBARAN PENGETAHUAN SEKS BEBAS DI SMP N 3 JENAWI" yang terlihat jelas perbedaan mengenai subjek yang akan di teliti. Atas dasar pengembangan penelitian seperti yang saya cantumkan di atas. Kami menemukan adanya kefektifan pada metode penyampaian kami.
Konten ini telah tayang di Kompasiana.com dengan judul "Bagaimana Sudut Pandang Siswa terhadap isu Seks Bebas yang berkembang di lingkungan remaja? Dijawab Melalui Kunjungan Lapangan", Klik untuk baca:
https://www.kompasiana.com/stefanusadinugraha_xi_i9252/660fa051de948f707b366e52/bagaimana-sudut-pandang-siswa-terhadap-seks-bebas-di-sekolah-x-di-jawab-melalui-kunjungan-lapangan
Kreator: Stefanus Adi NugrahA
Kompasiana adalah platform blog. Konten ini menjadi tanggung jawab bloger dan tidak mewakili pandangan redaksi Kompas.
Tulis opini Anda seputar isu terkini di Kompasiana.com
submitted by Avalonisw to u/Avalonisw [link] [comments]


2024.04.02 17:26 Hollminator Paulaner Limo in Ilmi

Paulaner Limo in Ilmi submitted by Hollminator to PaulanerSpezi [link] [comments]


2024.03.24 15:37 Fruzie1 Indicators not working, been placed below chart and idk what I pressed, how can i make it work again?

submitted by Fruzie1 to TradingView [link] [comments]


2024.03.23 05:35 YanGjier190 Become 2nd Wife Is Life Easy

Become 2nd Wife Is Life Easy
Husband work his ass for wifes and children...
submitted by YanGjier190 to Bolehland [link] [comments]


2024.03.10 23:18 bbcgangbangcrewvideo FUCK bawa wanita anda kepada kami dan lihat kami lelaki kulit hitam meniduri farajnya yang basah dan kami akan sperma di dalam farajnya kami akan merangkapnya L #seks #isteri WIFE

FUCK bawa wanita anda kepada kami dan lihat kami lelaki kulit hitam meniduri farajnya yang basah dan kami akan sperma di dalam farajnya kami akan merangkapnya L #seks #isteri WIFE submitted by bbcgangbangcrewvideo to real_homemade_SEX [link] [comments]


2024.03.09 11:06 TruthversusSlander Uuiishh... back-to-back berita khalwat atau kena tangkap khalwat beberapa hari sebelum bulan puasa.

Uuiishh... back-to-back berita khalwat atau kena tangkap khalwat beberapa hari sebelum bulan puasa. submitted by TruthversusSlander to NegarakuMalaysia [link] [comments]


2024.03.08 01:43 abdulsamri89 Jaga tepi kain sendiri

MACAM BIASA TETAPI BAHAYA
  1. Seorang sahabat bertanya : “Berapa gajimu sekarang disini?”, Maka dia menjawab: “Cuma RM1200 sahaja” “La banyak tu sahaja, cukup ker nak hidup di bandar besar nie?”
Sejak saat itu, sahabat kita mula membenci pekerjaan yang dia suka dan bahagia selama ini. Ketika dia meminta dari majikan untuk dinaikkan gaji dan ditolak hingga akhirnya dia diberhentikan kerja dan tiada pendapatan hingga kini.
  1. Ketika undangan seorang saudara dekat kita bertanya: “Wah, makin ramai ya anak kau ya Jemah, tak sempit ka rumah macam nie?”.
Rumah yang selama ini kita rasa lapang dan bahagia mula rasa sempitnya.
Kebahagian rumah tanpa hutang kita mula memikirkan untuk beli kediaman yang lebih besar dengan hutang besar yang baru. kita mula hilang rasa bahagia dari kediaman kecil kita.
  1. Bapa saudara datang berkunjung untuk melihat adiknya yang baru melahirkan anak kecil: “Dapat hadiah apa kali ini dapat anak baru nie?” “Tak da lah bang” Jawab adiknya pendek sahaja.
Maka bapa saudara ini berkata; “Takkan lah tak kasi apa apa, pakcik baru hadiahkan makcik kau sempena habis kelas mengaji dengan gelang bunga ketum baru baru nie”.
Bila petang sang suami pulang, sang isteri mula masam muka memikirkan dia tidak beruntung bernikah selama ini, sejak itu mula jadi sensetif dan rasa tidak dihargai.
Bila sedikit pergaduhan berlaku akhirnya membawa kepada penceraian.
Dari mana puncanya?
Dari pertanyaan sederhana saudara kita sendiri akhirnya.
  1. Seseorang bertanya kepada pasangan ibubapa yang tua di kampung: “Berapa lama dah anak kau tak balik nie Musalmah?” “dah masuk 3 bulan tak boleh balik nie Rosmah”.
    Maka yang bertanya sambung lagi; “ish anak anak aku balik jer tiap tiap bulan waktu PKP ini. Pandai pandai la diorang cipta alasan dan cari jalan”.
Maka hati ibubapa tua ini menjadi sempit, mula membanding bandingkan anaknya dengan anak tetangganya tadi.
Dari dia redha selama ini, akhirnya dia mula berasa sedih sebab anak tak hargai dan mula rasa sakit sebab banyak bersedih hati.
Kawan kawan yang mulia,
Apa sebenarnya keuntungan yang kita dapat ketika kita bertanyakan persoalan ini?
Jagalah diri dan janganlah mencampuri urusan kehidupan orang lain. Jangan kecilkan dunia orang berdasarkan kacamata kita.
Kita akan menjadi ejen kerosakkan dimuka bumi ini, tanya diri kita apakah kita sedang menjadi api yang menyalakan sumbu pelita kemusnahan pada orang lainnya.
Setiap dari kita ada neraca bahagia yang berbeza beza, raikan perbezaan ini kawan kawan
Azizul azli Ahmad Catatan Malam
submitted by abdulsamri89 to Bolehland [link] [comments]


2024.02.27 01:43 abdulsamri89 This is why if you B40 ,it's not recommend to get married and have kids

This is why if you B40 ,it's not recommend to get married and have kids
Damm, glad I'm single and I earn more then the husband In this story
Inb4 anak itu rezeki
submitted by abdulsamri89 to malaysia [link] [comments]


2024.02.23 09:40 skyFADE75 Can I apply for UITM?

Can I apply for UITM?
Hi, for context, I'm born in Malaysia and is a Muslim, however, my father is not Malaysian. On the other hand, after a quick google search, I found out that I'm a bumiputra cus my mother is a Muslim Malaysian.
Under "keturunan" on my birth certificate it says: Pakistani
So am I a bumiputra or not? Can I apply for UITM then??
submitted by skyFADE75 to malaysia [link] [comments]


2024.02.03 05:28 caladinhasan Perbedaan dalam berteman

Saya punya sahabat yang orangnya cukup konservatif (tapi nggak ekstrim). Saya Nasrani yg nggak religius, dan dia Muslim (married). Selama +10 taun kenal, kami saling ngehargain agama masing-masing. Perbedaan agama itu nggak ngaruh apa2 ke persahabatan kami, jadi bukan di sini masalahnya.
Yang jadi perbedaan kami adalah, cara dia mandang orang LGBTQ+. Saya pribadi biasa aja sama queer people, soalnya punya prinsip 'selama gak rugiin/celakain orang lain, gak papa', yang saya aplikasikan ke semua orang, terlepas dari apa gendeorientasi seksual/agama/dst.
Tapi, sahabat saya kontra sama queer people. Untungnya, dia nggak sampai yg ngeantagonisin berlebihan gitu. Dia ngaku masih mau ngerangkul mereka, tapi sambil ngarahin biar balik straight karena dia percaya nggak ada orang queer yg lahir dengan seperti itu. Dia juga percaya kalo orang queer tercipta karena lifestyle, trauma, lingkungan, dsb.
Saya kira perbedaan PoV kami ttg isu ini nggak bakal terlalu jadi masalah, karena kami nggak pernah ngebahas itu kecuali kalo ada suatu isu, and none of us are queers.
Nah, kapan hari, kami berdua jadi ngobrolin itu karena ada kenalan kami berdua yg recently came out of the closet (sebut aja C). Saya ngomong lagi ke dia, meskipun kaget & nggak nyangka, saya pribadi nggak mempermasalahkan C yang ternyata seorang gay. Tapi sahabat saya keliatan banget resah gitu. Dia ngaku pengen negur C (yg seagama sama dia) kalau gay itu dosa, seks nya nggak sehat, C harus pikirin keluarganya yg pasti kecewa, dsb. Tapi, dia bilang kalau dia mau nahan itu semua, krn nggak mau bikin C ngerasa dibenci.
Dengerin keluhannya itu, saya jadi ikutan resah lol. Kayak saya ngedengerin sesuatu yg ngelawan moral standing saya sendiri. Sejauh ini, cukup saya dengerin dan angguk2in aja pendapatnya. Kalau ada yg terlalu nyelekit, bakal saya argumen dengan hati-hati. And I'm lucky that she's the best listener ever. Nggak ada dari kami yg sampai meledak-ledak.
Tapi, saya juga tau kalau saya nggak bakal bisa 'ngubah' pandangannya itu, karena alasannya dia erat kaitannya sama agama dan nilai-nilainya dia. Saya juga nggak mau nyolot bgt buat nyikapin ini, karena dia adalah sahabat terbaik yg pernah saya temui. I don't want to lose her.
Komodos apakah pernah ngalamin hal yg serupa? Punya saran untuk menyikapi perbedaan ini? Makasih banyak sebelumnya 😊
**TDLR; saya biasa aja sama LGBTQ+, sahabat nggak. Pas ngobrolin ini sama dia, saya ngerasa kayak munafik krn apa yg dia ungkapin selalu berbenturan sama moral standing saya. Mending diemin aja atau should I do something about it? Thank you!
submitted by caladinhasan to indonesia [link] [comments]


2024.02.02 04:58 Left_Malay_10 Stalin spoon lore in Malaysian

Cerita sudu Stalin
Ok jadi tahun 1913 dan Stalin sangat sedih. Dia miskin dan marah kepada semua orang. Dia sangat jahat dan memutuskan untuk menyeksa kanak-kanak untuk keseronokan. Tidak sampai satu hari Stalin mendapat visi. Visi dari sudu itu. Sudu itu memberitahu Stalin "Bertemu dengan seseorang bernama Lenin yo". Stalin berkata ok dan menuju ke St.Petersburg dan bertemu Lenin. Lenin dan Stalin menjadi sahabat terbaik. Mereka memulakan revolusi beberapa tahun kemudian selepas mereka bertemu semua rakan funky mereka.
Jadi sekarang 1922. Kesatuan Soviet adalah satu perkara sekarang. Dan Lenin adalah lemah dan tua. Lenin adalah orang yang membina sudu itu pada mulanya dan memerlukan orang baharu untuk memilikinya. Dia memberikannya kepada Stalin, kerana Stalin adalah kawan baiknya, dan Trotsky adalah jalang. Trotsky tidak menyukai ini dan cuba mencuri keluli itu. Tetapi Stalin menyudu Trotsky ke Mexico. Stalin kemudian jatuh cinta dengan sudu itu.
Dalam beberapa tahun akan datang Stalin dan sudu itu menjadi pasangan #1 di Kesatuan Soviet. Stalin menganjurkan perkahwinan pada tahun 1930 dan menjemput semua orang kecuali fasis iaitu (Churchill, Hitler, Mussolini, dan Hirohito, dan beberapa orang lain). Stalin dan isteri baharunya melakukan perkara klasik yang dilakukan oleh suami isteri. Stalin memutuskan untuk menggunakan sudu besar yang lucu itu untuk membunuh 10000000000 orang Ukraine. Dan kemudian Stalin melakukan tarian kecil.
Stalin menggunakan sudu itu untuk mengindustrikan Kesatuan Soviet yang hebat tetapi apakah itu? Seseorang dari Jerman yang marah bernama Hitler mahukan sudu itu. Dia marah kerana tidak dijemput ke perkahwinan itu jadi dia memutuskan untuk bersatu dengan Mussolini dan Hirohito untuk mencuri keluli (Churchill terlalu sibuk membunuh orang India). Hitler melancarkan pencerobohan Kesatuan Soviet pada tahun 1941 tetapi dan Stalin menyedari bahawa dia mungkin bertemu jodohnya. Hanya bergurau Stalin menyudukan Hitler, menggantung Mussolini pada kipas siling, dan menyudu Manchuria. Semua orang di Kesatuan Soviet menyukai Stalin, dan selain itu, Kesatuan Soviet adalah kuasa besar dengan metrik yang hebat dalam segala-galanya.
Stalin menggunakan kuasa sudunya untuk menawan Jerman Timur, Korea Utara, dan seluruh Eropah Timur. Orang Amerika belajar tentang kuasa sudu itu dan sangat menginginkannya. Orang Amerika menyedari bahawa mereka boleh menggunakan sudu itu di Timur Tengah, orang asli, dan pada dasarnya semua orang yang bukan "demokrasi" kapitalis. Mao Zedong juga memenangi perang saudara China seperti chad dan bertemu Stalin dan sudu itu.
Amerika memutuskan untuk cuba membunuh Kesatuan Soviet supaya mereka boleh mendapatkan sudu itu tetapi Stalin sebagai seorang chad berkata tidak. Amerika kemudian melancarkan Perang Dingin untuk mendapatkan sudu itu. Sementara itu Stalin meninggal dunia dengan sedih dan orang baharu mendapatkan sudu itu, dan orang itu bernama Khruschev. Khruschev berkata sudu mesti dilindungi dalam semua kos. Orang Amerika cuba menyusup revolusi di Hungary di mana Khruschev menyudu mereka. Sementara itu di Cuba Fidel Castro tertentu mendapat visi daripada sudu itu. Sudu itu berkata "Bertemu dengan ayah Che yo". Fidel berkata ya seperti chad.
Fidel memulakan revolusi. Sementara itu Mao bertanya sama ada dia dan Khruschev boleh berkongsi sudu itu. Khruschev berkata tidak seperti batang dan akhirnya Mao mengatakan bahawa Khruschev bukan komunis kerana dia tidak ingin berkongsi. Fidel berjaya dalam revolusinya dan Amerika kena KENCING. Amerika mendapat tahu bahawa Khruschev meletakkan sudu itu di Cuba dan merancang untuk menyudu Amerika. Jadi Amerika mula bersiap sedia untuk memusnahkan semua orang.
Czechoslovakia juga mendapat sudu itu. Lama-kelamaan sudu itu diturunkan dari generasi ke generasi pemimpin Soviet. Sudu itu dipandang tinggi. Tetapi kemudian perkara yang sangat tidak dijangka berlaku. Batang mutlak bernama Gorbachev yang mula berkuasa. Dia menggunakan sudu itu untuk mengelap punggunnya dan semua orang membencinya kerana itu. Sebab Gorbachev juga bodoh, Kesatuan Soviet mati dan Amerika bersorak. Mereka sedar bahawa mereka boleh mendapatkan sudu itu.
Tetapi dengan Amerika tidak mengetahui kejahatan Kim Il Sung untuk mendapatkan sudu itu. Dia menggunakannya untuk membina bom nuklear. Amerika cuba memusnahkan Korea Utara tetapi Korea Utara mengancam untuk memusnahkan mereka. Jadi Amerika menyerang Iraq, Syria, Yugoslavia, Afghanistan, Panama, Libya, dll sebagai balasan. Tidak lama kemudian sudu itu diberikan kepada pemimpin Korea Utara masa kini, Kim Jong Un. Dia menggantungnya di atas katilnya dan menyebabkan semua kanak-kanak Korea Utara kelaparan dengan sudu besar itu.
Tetapi cerita itu belum berakhir komrad. Ketika Iraq semakin hancur, Hakim muda mendapat visi dari sudu itu. Sudu itu berkata "Jadilah komunis yo". Kemudian di Yugoslavia apabila ia juga semakin musnah, Yugopnik muda mendapat visi daripada sudu itu. Sudu itu berkata "Jadilah komunis yo". Dan kemudian JT cuma bersantai di Texas dan mendapat visi daripada sudu itu. Dan sudu itu berkata "Jadilah komunis yo". Semua pemuda ini kini menjadi sahabat dan rancangan mereka adalah untuk bertemu di Korea Utara suatu hari nanti dan mencari sudu itu. Di mana Kim Jong Un, Hakim, JT, dan Yugopnik akhirnya akan membawa komunisme global.
Dan tuan-tuan, puan-puan dan bukan binari, itulah kisah mengenai sudu. Dan itu akan membawa kepada revolusi besar.
submitted by Left_Malay_10 to TheDeprogram [link] [comments]


http://rodzice.org/